Ziet er netjes uit
Van die isolatie ga je geen spijt krijgen denk ik. Zeker met de koude nachten zal je hier een hoop profijt van hebben.
Ik was eerst nog wat huiverig omdat er zo minder lucht naar de trickel gaat. Maar volgens wat deskundigen, die wel eens metingen hebben gedaan, zit er weinig verschil tussen gesloten of open. Heb nu een afsluitbare ventilatieopening gemaakt en bovenaan een kleine kier van een 0,5 cm. Hoop zo wat 'trek' te kunnen realiseren zonder teveel warmteverlies. Doordat ik verwarm én de eigenschappen van een trickle hangt er nu zon lekkere benauwde tropische lucht (hoge luchtvochtigheid en warm), voelt als een goede broeihaard voor bacterieen. Lijkt me positief. Mocht het niet werken dan kan ik altijd de blower nog aanzetten.
Maar een 'open' trickle koelt echt enorm af. Heb het al een keer eerder geschreven maar wij gebruiken op het werk ongeveer de zelfde techniek voor adiabatische koelsystemen voor het koelen van tuinbouwkassen. Vooral in het voorjaar, met de koude nachten, is dat een groot nadeel bij een trickel vind ik zelf.