Vervanging filterlijn Fredb

Started by Fredb, July 24, 2020, 19:18:51 PM

Previous topic - Next topic

Fredb


Ronny66

Even je topic doorgelezen je filterlijn ziet er top uit zie ook dat je het nieuwe BWB hebt en voldoende plaats in je filterruimte
Een goede investering  :y:
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
Filterpanelen RVS 120 micron  en 40 watt amalgaam  pomp aquamax 12000 C
1bodemdrain - 1 skimmer

Fredb

Dank je Ronny :y:  Ik hoop het ook. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Nu alleen het nitriet onder controle krijgen :)

Ronny66

Quote from: Fredb on November 14, 2020, 10:18:37 AM
Dank je Ronny :y:  Ik hoop het ook. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Nu alleen het nitriet onder controle krijgen :)

Ja nu het water kouder is werken de bacteriƫn minimaal, deze periode een nieuwe filter opstarten zal lastig zijn geduld is een mooie zaak
:)
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
Filterpanelen RVS 120 micron  en 40 watt amalgaam  pomp aquamax 12000 C
1bodemdrain - 1 skimmer

Fredb


Fredb

Dat ik het filter kocht, vond ik een pluspunt dat er veel transparante delen zijn, zodat je goed kan zien wat er gebeurd. Ik had toen wel al mijn twijfel over alggroei. Dit filter is ontworpen om onder het waterniveau te staan. Dit is vaak in donkere filterputten.

Ik heb helaas het luxeprobleem dat in mijn "filterput" vrij veel licht in komt. (dit trouwens door polycarbonaat ramen, en volgens metingen in een ander topic, zou het licht niet voldoende zijn om iets te laten groeien, maar alg blijkbaar wel. Leuke stelling trouwens..) Er begint nu alg op de binnenkant van het filter te groeien. Ook voor de bacteriƫn in het bewegend bed, is het beter als het donker is. Dus ik ben toch maar aan de slag gegaan met isolatieplaat, en een yoga matje (wat echt een multifunctioneel ding is!!

Fredb


Fredb


Floris


Perry


Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V


Fredb

bedankt! Hopelijk werkt het afdoende

gertjan

Nog even wat duct tape er op plakken voor de echt MacGyver look  8)

Fredb