nieuwe vijver op airlift john en marian

Started by johnlith, April 16, 2020, 22:16:56 PM

Previous topic - Next topic

johnlith

Quote from: SjuulD on April 22, 2020, 21:21:11 PM
Dat ziet er wederom netjes uit ! Misschien heb ik eroverheen gelezen maar ga je je gehele vijver ook bekleden met polyester ? 

Mvg
nee sjuul.
in de vijver komt 4ever flex 1mm

johnlith

de stutten weg gehaald.
filter is klaar op beluchting na.
filtermateriaal komt strax direct uit het huidig filter.

johnlith


Perry


johnlith

en nu is hij dan echt klaar. toch maar ff gevuld, kon het niet laten.
bak geeft geen krimp. gister een membraan disk voor bwb gehaald, maar volgens mij zit er een scheurtje in.
ik krijg aan een kant  iedere keer een grote luchtbel.


Bas42

Is wel mooi geworden. Vakwerk man. Daar ga je nog veel plezier van hebben. En als je de uren die je erin hebt gestoken onder de hobby wegboekt heb je een mooi filter voor een hele schappelijke prijs  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Ziet er idd zeer goed uit

Kan het zijn dat je af en toe een luchtbel krijgt door een te zware luchtpomp (denk alleen mee)
Een scheur zou je moeten zien denk ik

johnlith

Quote from: Perry on April 30, 2020, 21:03:58 PM
Ziet er idd zeer goed uit

Kan het zijn dat je af en toe een luchtbel krijgt door een te zware luchtpomp (denk alleen mee)
Een scheur zou je moeten zien denk ik
ik heb er 3 pompen op gehad.
een tornado 3000
nitto45
nitto60

hij doet het bij alle 3.

morgen of overmorgen laat in de bak weer leeg lopen, dan zal ik een kijken of ik het kan ontdekken.

Fredb

Is het een "spindrifter" Die heb ik ook op mijn bodemdrains. Die doen dat ook. Door het raam zie je dan zo'n krul omhoog gaan.

Bas42

Hier ook op één bodemdrain. Heb geen scheur kunnen ontdekken. Heeft toch te maken met het rubber icm de hoeveelheid lucht verwacht ik. Maar ben benieuwd naar je bevindingen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

johnlith

het probleem van de membraan disk  is opgelost. de oorzaak had ik niet verwacht.

ik heb een waterdichte gopro, en die maar eens onder water gedaan.

het  bleek dat de 2 helften van de disk lekte. was een minuscuul gaatje, de lucht werd verzameld onder de disk. en kwam er dan als een grote luchtbel onderuit.

ik vond het  niet de moeite om terug naar de dealer te gaan, half uur heen en half uur terug. en hoor van vele dit probleem.

nu de 2 helften compleet  afgekit met die zwarte kit voor doorvoeren.
en nu is hij 👍

johnlith

dus de disk op de toekomstige beluchte drain ga ik zoiezo ook afkitten. zekerheid voor alles.

Perry


johnlith

hij lekte heel miniscuul in de naad tussen de 2 helften .

johnlith

ondertussen was ik ook al aan de bladvanger begonnen, maar plaats dit nu pas om het wat overzichtelijker te houden