nieuwe vijver op airlift john en marian

Started by johnlith, April 16, 2020, 22:16:56 PM

Previous topic - Next topic

PeterKrimpen

Wat een klus! Heerlijk (om naar te kijken 😁)

Bas42

Pfff graven is vaak al een opgave maar van dat sloopwerk wordt je ook niet vrolijk ... Respect  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

johnlith

zaterdag komt de beton.
dus deze week alles zover klaar gemaakt.

drains met buizen gelegd, plastic gelegd. en natuurlijk de beton netten.

johnlith

en hier is het zover klaar. vandaag ook alvast een betonmolen gehaald voor het metselen.

SjuulD

Blijft leuk om zo te volgen John.Ook slim dat je voor de bodemdrain druk pvc hebt gebruikt.
Lig je nog een beetje op schema ? Aan het weer zal het niet gelegen hebben de afgelopen week  ;D
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

johnlith

hoi sjuul.

het is toch geen druk pvc. ik ben er in  de  beton niet zo bang voor. tja op schema :P

21 juli komt de folie. dan moet ik in ieder geval zover zijn dat Die er in  kan.

Perry

Waarom eerst een stuk rechte pijp na de drain en daarna de grond in ?
En wat zijn die gele bochten waar die weer omhoog gaat ?

Heel mooi project

johnlith

hoi Perry,

omdat onder het voorste stuk een hele dikke oude betonplaat ligt van de oude vijver. ik durfde deze er niet uit te halen, omdat nou al alles in storten.
bij het achterste stuk zand toch maar de grond in gegaan om geen zwak punt te krijgen in de nieuwe betonplaat.

de gele bochten zijn lange getrokken bochten, zijn wat beter voor de door stroming.

deze worden normaal  gebruikt voor huisaansluitingen.

Perry

 :y:

Dacht al dat dat soort bochten waren

Bas42

Man man wat heb jij al een werk verzet en wat zul je straks eer hebben van je werk. Ziet er allemaal wel heel zorgvuldig uit. Zorg wel voor goede doorspuitvoorzieningen voor je bodemdrains en skimmer. Zeker omdat je nog een verlaagd stuk hebt liggen. Ik kan het niet genoeg benadrukken. Hoe vaak vervuilingsproblemen niet in het leidingwerk zitten en men daar later slecht of niet bij kan komen om te ontstoppen en/of schoon te spuiten. Succes met het opbouwen, de leukere kant van het bouwen van een vijver. Gaaf project en heel leuk om het op de voet te kunnen volgen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

johnlith

bas de drains zullen rechtstreeks op het riool gespoeld kunnen worden. ook zijn de buizen die je omhoog ziet staan meteen stadhuizen.

als alles klaar is zullen deze open boven waterniveau blijven. bij onze zuiderburen zie je dit veel.  hierdoor kan je altijd  in de buis om te ontstoppen, en heb je met spoelen schijnbaar niet zoveel druk  op de buizen.

johnlith


SjuulD

Quote from: johnlith on May 29, 2020, 09:17:22 AM
hoi sjuul.

het is toch geen druk pvc. ik ben er in  de  beton niet zo bang voor. tja op schema :P

21 juli komt de folie. dan moet ik in ieder geval zover zijn dat Die er in  kan.

Ik bedoelde voor de beluchte bodem drain , de koppeling die je hebt vervangen  :y:

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

johnlith

ah zo sjuul ;)

beton is ondertussen gestort. goed nat houden, want hij droogd erg snel met dit weer.
en even uitgelegd met stenen hoe de vijver word .

Frans.s