News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Japan Vakantie.

Started by SjuulD, April 18, 2019, 21:38:48 PM

Previous topic - Next topic

SjuulD

Hallo,

Over ongeveer 3 weken ga ik met mijn vriendin en zoontje op vakantie naar Japan.Tijdens deze vakantie staan de koi niet centraal  maar als je dan toch in de buurt bent...

Ik realiseer me dat ik natuurlijk niet zomaar bij een kweker naar binnen kan gaan en dan nog al zou zoiets kunnen , aankopen zit er dan naar mijn idee niet in.Zover ik weet en heb gehoord lijkt de enige kans om ergens naar binnen te kunnen om dit samen met een dealer te doen die al in Japan is. Ondertussen is dit al vrij kort dag en willen we liever ook niet onze hele vakantieplannen omgooien eventueel zouden we nog 4-5 dagen aan het einde van onze vakantie in Japan hebben om zoiets te realiseren.

Mijn vraag is de volgende; zijn er eventueel forumbezoekers die tips hebben voor koi gerelateerde "activiteiten" in Japan of een dealer weten die de laatste week van mei in Japan is. Eventuele andere tips zijn ook zeer welkom in dit topic of via een pb.

Met vriendelijke groet.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Eigenlijk zou je bas vd Hulst eens een bericht moeren sturen wellicht kan die iets regelen

SjuulD

Dankjewel, ik zal deze week eens een balletje opgooien.

Met vriendelijke groet.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas

Hoi! Vanmorgen even contact gehad met Sjuul...

Wanneer je Koi wilt kopen in Japan ben je eigenlijk altijd aangewezen op een dealer die de aankoop en het papierwerk voor je regelt en een transporteur die de Koi naar je thuisland verscheept. Transporteurs als Ornafish, Koibito of Mr. Nishikigoi werken alleen voor bedrijven, dus als particulier kun je niet via deze weg je Koi aankopen.
Overigens vragen kwekers 9 van de 10 keer meteen al wie je transporteur is, omdat ze niet zomaar aan voorbijgangers verkopen.

Om dus op eigen initiatief naar een kweker te gaan om vissen te kopen is niet heel handig en zal meestal uitlopen op een teleurstelling.

Of er dealers eind mei in Japan zijn weet ik niet, maar ik vermoed van niet omdat de kwekers het in die periode behoorlijk druk hebben met het zetten van kweken en het prepareren van de mudponds. De Koi welke er trouwens in die periode nog zwemmen zijn tategoi welke bedoelt zijn voor de mudponds. Erg graag willen de kwekers hier niet vanaf zeg maar.

Ik kan hierin helaas niets voor je betekenen....  :'(

Maar ik wens je wel een super mooie reis, echt een super fijn land om te reizen! Tips over het land kan ik je wel geven als je jullie reisschema globaal doorgeeft...  :y:

Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

Bas42

Kijk mooie reactie op een serieuze vraag  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bas

Quote from: Bas42 on May 06, 2019, 11:47:03 AM
Kijk mooie reactie op een serieuze vraag  :y:

Dank je, jammer dat ik het niet mooier kan maken dan het is.
Ik zou TS graag de beleving van het kopen van je eigen Koi daar gunnen, want dat is natuurlijk super vet, zeker als je daar met vrouw en kindje bent!
Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

nick22

gerelateerde activiteit: koi museum misschien?

SjuulD

Zoals Bas al aangaf hebben wij even contact gehad,  nogmaals bedankt voor je heldere uitleg.

Zelf had ik ook niet het idee dat je als particulier zomaar een vis kan gaan uitzoeken. Maar zoals eerder aangegeven wou ik toch weten of er een mogelijkheid was om iets te kunnen gaan regelen.

Omdat we dit wel hadden verwacht hadden we sowieso al besloten om niet richting Niigata te gaan en deze dagen elders te besteden. Helaas zal het koi museum in Ojiya dus ook niet op de route liggen. (wel een hele goede tip, dankjewel)

Net buiten Tokio ligt Tani Fish Farm, bij sommige misschien bekend door de vele koishows die hier zijn gehouden. Afgelopen weekend was hier ook nog een koi evenement
van Isa en Sekiguchi.
Via Facebook heb ik contact gehad met Duc Nguyen hij vertelde ons dat we hier als particulier mogen kijken en dat je hier ook vis kunt aankopen maar dat je dan zoals Bas ook al aangaf een dealer nodig hebt voor het transport.

Wij gaan dus gewoon lekker op vakantie en maken een stop bij deze Farm. Ik hoop dat we hier mooie dingen kunnen zien en zo niet dan is het ook geen enkel probleem. Mochten we hier binnen kunnen kijken zal ik de foto's met jullie delen.

Bedankt voor jullie reacties

Met vriendelijke groet.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas

Quote from: SjuulD on May 06, 2019, 21:38:40 PM
Mochten we hier binnen kunnen kijken zal ik de foto's met jullie delen.


Mooie foto's zijn natuurlijk altijd welkom! Tani Fish Farm ben ik nog niet eerder geweest dus ik ben erg benieuwd hoe het daar is!

Mocht je nog in Nagoya verzeild raken: hier zit Narita Koi Farms in de buurt. Ryuki Narita en zijn zaak behoeven geen verdere uitleg denk ik  ;) Ook super om eens een kijkje te nemen, al is het wel een stukje uit de stad. Klein uurtje met de lokale trein en het laatste stukje met de taxi.

Gambatte!
Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.

SjuulD

Ondertussen al weer even terug uit Japan!Ik zal deze week een aantal foto's met bijbehorende tekst plaatsen!Dit had ik al wat eerder willen doen maar dat kwam helaas niet uit.

Ik kan wel vast tegen iedereen zeggen dat het echt een aanrader is! Geweldig land  :D

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Laat de foto's maar komen
Ben ook heel benieuwd

Bas42

Quote from: SjuulD on June 12, 2019, 21:20:32 PM
Ondertussen al weer even terug uit Japan!Ik zal deze week een aantal foto's met bijbehorende tekst plaatsen!Dit had ik al wat eerder willen doen maar dat kwam helaas niet uit.

Ik kan wel vast tegen iedereen zeggen dat het echt een aanrader is! Geweldig land  :D

Mvg
Hey Sjuul. Welkom terug. Idd benieuwd naar je foto's. Tevens benieuwd hoe de vissen het hebben gedaan in je afwezigheid?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

Ik ga morgen proberen de foto's te posten. Ik moet ze eerst allemaal even op de pc zetten.

De vissen hebben het het opzich goed gedaan. Mijn kohaku had 2 ontstoken schubjes en de chagoi had een klein beetje een witte waas over zijn rug heen. Ik had zelf een afstrijkje gemaakt en niks gevonden, vervolgens toch de KD laten komen. Deze kon ook niks vinden qua parasieten of afwijkende water waarde.
Het gedrag van de vissen was overigens niet heel erg afwijkend maar ik had wel het idee dat ze niet helemaal lekker waren.

KD dacht aan iets bacterieels,

Kohaku heeft 3 AB spuitjes gehad en was binnen de week helemaal hersteld
Vijver 4 dagen behandeld met Halamid.

Ik ben wel eens beter thuisgekomen na een vakantie maar al met al doen de vissen het nu weer top, ze vreten als gekken.

Met vriendelijke groet.

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Kohaku had 2 ontstoken schubjes aan beide kanten. Ik kan het bericht niet aanpassen.  :-\
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.