News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Japan Vakantie.

Started by SjuulD, April 18, 2019, 21:38:48 PM

Previous topic - Next topic

Bas42

Oke en mag ik vragen wat de hoeveelheid Halamid is geweest die je hebt gebruikt (ter lering en informatie)?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

Tuurlijk!

6gr per kuub gedurende 4 dagen.

Normaal gesproken zou ik jou altijd eerst om advies vragen, maar aangezien ik zelf niks zag en dacht dat de kohaku toch al apart behandeld moet worden toch maar de KD gebeld.


Mvg

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Zoals eerder aangegeven zijn wij op vakantie geweest naar Japan. Ondanks dat we niet voor  koi naar Japan zijn gegaan heb ik toch mijn best gedaan om 2 kwekers / handelaren te bezoeken.

De eerste kweker/handelaar die we bezocht hebben is Tani Fish Farm. Voordat we op reis gingen had ik contact gehad met deze farm. De eigenaar spreekt redelijk Engels en was zeer behulpzaam. Hij kon eventueel ook koi naar Nederland versturen. De kosten hiervan zouden rond de 250euro per doos liggen. Via Bas van der Hulst heb ik contact opgenomen met Ornafish en mr Nishikigoi, beide gaven aan niet voor particulieren te verschepen en dat een enkele vis voor hun niet opweegt tegen het papierwerk. Dit begrijp ik volkomen. Wel hebben ze mij super geholpen hoe ik dit eventueel zelf zou kunnen regelen. Namelijk de kweker het verzenden laten regelen en zelf de vis ophalen op Schiphol, hiervoor heb je echter wel een Eori nummer nodig. De meeste dealers die vissen ophalen vanaf Schiphol beschikken over dit nummer.

Al snel had een behulpzame dealer aangeboden dat als ik iets zou willen kopen dat ik gebruik mocht maken van zijn Eori nummer en bijbehorende gegevens zonder extra kosten. Zo lang ik zelf maar de eventuele aangekochte vis(Sen) zou ophalen. Echt heel erg lief van hem.

Daarnaast had ik ook nog contact gehad met Duc Nguyen, ZNA judge en woonachtig in Tokio. Hij heeft ons ook geïnformeerd over Tani Fish Farm en de mogelijkheden voor het aankopen van vis als particulier.

Uiteindelijk zijn we 3keer langs
Tani Fish Farm geweest 😁

De eerste keer hebben we even gekeken maar hadden we niet heel veel tijd. We hadden afgesproken om 2 weken later terug te komen, dit hebben wij dan ook gedaan.. Tijdens dit bezoek hebben we echt de tijd genomen en met de medewerkers gesproken. Omdat de grote baas er de dag erna pas was zijn we die dag nog terug geweest om te informeren naar een aantal vissen waar de medewerkers geen prijzen van wisten(of niet wouden zeggen)

Hierbij vast een paar foto's.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Hierbij nog een paar foto's van Tani,

Ik heb nog een heleboel foto's en filmpjes van vissen, deze probeer ik later vandaag even te plaatsen.

Naast Tani zijn we ook nog bij Narita Koi farms geweest, deze foto's en filmpjes zal ik dan ook plaatsen met toelichting.

Op deze laatste foto zie je een aantal blauwe bakken staan, hierin zitten de mislukte en minder mooie tossai.

Hier kan je met behulp van een klein hengeltje op vissen... Erg populair bij de kinderen. De gevangen koi mag je meenemen.

Best bizar om te zien.

Met vriendelijke groet.
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Noodle

Meteen wel bij 2 grote geweest Juul, mooi man!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Quote from: SjuulD on June 14, 2019, 08:59:45 AM
Tuurlijk!

6gr per kuub gedurende 4 dagen.

Normaal gesproken zou ik jou altijd eerst om advies vragen, maar aangezien ik zelf niks zag en dacht dat de kohaku toch al apart behandeld moet worden toch maar de KD gebeld.


Mvg
Thanks. Was nieuwsgeirig omdat je 4 dagen achtereen had behandeld maar begrijp de dosering. Ik neem aan dat Rene weer is geweest? Mooie nieuwe aanwinsten trouwens. Tzt hier ook maar een update plaatsen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Geweldige ervaring
Ben benieuwd of je nog wat gekocht hebt

SjuulD

#23
Zoals gezegd, hierbij nog een aantal foto's van Narita Koi Farm. Bas van der Hulst adviseerde hier langs te gaan als we in de buurt van Nagoya waren. Toevallig hebben we op de heen weg van onze trip op letterlijk nog geen 10km van Narita Koi farm gestaan zonder dat ik me daarvan bewust was..

Op de terug weg hebben we een dag Nagoya gedaan om de ochtend daarna naar Narita Koi Farm te rijden.

In vergelijking met Tani was dit echt een zeer nette Farm. Het doet eigenlijk aan als een grote winkel, wat het eigenlijk ook is aangezien ze hier zelf geen koi kweken.

Ze stonden hier wel even raar te kijken toen wij geladen met onze zoon binnenkwamen :D
Eerlijk gezegd was ik bij binnenkomst een klein beetje teleurgesteld, een groot deel was alleen toegankelijk voor personeel. Gelukkig was de zoon van de eigenaar aanwezig hij was super behulpzaam en enthousiast. Hij heeft ons ook de 2 andere 'kassen', laten zien met voornamelijk tosai en een aantal Nisai. Daarnaast waren er nog enkele bakken met een soort tropische amazone vissen.Toen ik hier een beetje verwonderd naar stond te kijken vertelde hij ons dat deze vissen een hobby waren van zijn vader. Hij heeft een enorm aquarium voor zijn personeel laten bouwen midden in de 'winkel' hierin zwemmen enkele arapaimas en andere amazone vissen. De gedachten hierachter was dat door naar andere vissen te kijken het personeel wat meer afleiding had van de koi en hierdoor niet genoeg van de koi zou krijgen..

Het leek mij gewoon een goed excuus om een mega aquarium te bouwen :)



De koi die in de winkel zwemmen waren echt van buitengewone klasse, prachtige doitsu sanke en showa en een aantal serieuze kohaku en sanke maakte enorm veel indruk op mij. Het is lastig te zien op de foto's en filmpjes maar de koi op deze foto's en filmpjes zijn over het algemeen wel 75+


Hierbij wel een aantal foto's van Narita Koi Farm. Ik heb tot dusver nog geen tijd gevonden om alle filmpjes via YouTube te uploaden, ik ga dit echt doen maar momenteel heb ik het behoorlijk druk.

Quote from: Perry on June 14, 2019, 15:29:15 PM
Geweldige ervaring
Ben benieuwd of je nog wat gekocht hebt

Uiteindelijk heb ik niks gekocht in Japan.. Bij Tani had ik tijdens het eerste bezoek een aantal prachtige sanke en showa gezien.
Tijdens het 2e bezoek informeerde ik naar de prijs, dit bleken helaas allemaal klant vissen. Daarnaast hadden ze nog een grow out challenge met showa van Isa en Sekiguchi, allemaal tosai
Hierbij de link met de tosai, ze waren natuurlijk niet allemaal meer beschikbaar maar er zaten nog een hoop hele mooie vissen tussen. De prijs van deze koi was 50.000 yen, ongeveer 420 euro per vis. Met verzenden kom je dan op ongeveer 700 of.(konden wel meer vissen van in 1 box) Hier heb ik wel even over getwijfeld, ook over een kohaku die ze zelf hebben gekweekt deze  was werkelijk prachtig, nisai en rond de 52-55cm. De grote baas die hier de prijs van wist kwam de volgende ochtend. Helaas ging dit een beetje buiten het budget.
Los van de verzendkosten die erbij komen, je hebt gewoon geen garantie als je particulier daar direct wat koopt. Daarnaast had ik ook geen zin in alle rompslomp die erbij komt kijken voor 1 of 2 vissen die het voor mij net niet helemaal waren. Enkele andere vissen waren simpelweg te duur.

In Nederland heb ik nog een showa gekocht, ik had al een showa uit deze lichting. Die toen met een stuk of 6 andere showa door onze dealer waren aangekocht. Deze haal ik deze week op en zal dan proberen een paar mooie foto's te maken. Ik ben er zelf helemaal weg van iniedergeval  :D


http://nishikigoi.life/2019/04/23/tani-fish-farm-5th-growing-contest-isa-showa-v-sekiguchi-showa/

Met vriendelijke groet,


Edit Fred: dubbele foto verwijderd
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Ik zie net dat de meeste foto's ook te groot zijn haha  :-\
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

#25
 Ik zal de rest even proberen te verkleinen die foto's laten ook mooi de farm. Zien van binnen


Edit Fred: dubbele foto verwijderd
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.