Hoi! Vanmorgen even contact gehad met Sjuul...
Wanneer je Koi wilt kopen in Japan ben je eigenlijk altijd aangewezen op een dealer die de aankoop en het papierwerk voor je regelt en een transporteur die de Koi naar je thuisland verscheept. Transporteurs als Ornafish, Koibito of Mr. Nishikigoi werken alleen voor bedrijven, dus als particulier kun je niet via deze weg je Koi aankopen.
Overigens vragen kwekers 9 van de 10 keer meteen al wie je transporteur is, omdat ze niet zomaar aan voorbijgangers verkopen.
Om dus op eigen initiatief naar een kweker te gaan om vissen te kopen is niet heel handig en zal meestal uitlopen op een teleurstelling.
Of er dealers eind mei in Japan zijn weet ik niet, maar ik vermoed van niet omdat de kwekers het in die periode behoorlijk druk hebben met het zetten van kweken en het prepareren van de mudponds. De Koi welke er trouwens in die periode nog zwemmen zijn tategoi welke bedoelt zijn voor de mudponds. Erg graag willen de kwekers hier niet vanaf zeg maar.
Ik kan hierin helaas niets voor je betekenen....

Maar ik wens je wel een super mooie reis, echt een super fijn land om te reizen! Tips over het land kan ik je wel geven als je jullie reisschema globaal doorgeeft...

Vijver 50m3 met Profidrum 65/40 trommelfilter, 2x Bakkishower, Profidrum BWB, 2x BlueEco 320. Quarantaine 2,5m3 met EA Pondsieve, Bakkishower, DMVario 20m3.