Een aanpassing op de quarantaine/opgroeibak

Started by Joris Wansing, January 29, 2021, 18:07:23 PM

Previous topic - Next topic

Joris Wansing

Vandaag wat spullen laten bezorgen zodat ik een aanpassing kan doen aan mijn quarantaine/opgroeibak. Er zullen op een later moment foto's volgen van de aanpassing. Rara wat ga ik hiermee doen??

Fredb


Joris Wansing

Bijna Fred, foto's willen er helaas niet op komen. Iets met een magneetventiel en automatisch bijvullen tijdens het spoelmoment van de trommel  ;)

Fredb


Bas42

Voor creatieve oplossingen ben ik altijd te vinden. Moet zoiets ook nog een keer installeren. Wellicht maar direct meenemen tijdens de update aankomend voorjaar ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Joris Wansing

De foto's willen maar niet uploaden! Zowel niet via de telefoon als via de pc :n:

Dus mocht hier iemand de oplossing hebben dan hoor ik het graag. Foto's zijn niet te groot, maar ze laden gewoon niet helaas...

Heb ze nogmaals toegevoegd in deze post misschien komt het toch goed.

Joris Wansing

Blijkbaar gewoon in de bijlage zetten en versturen. Bij het bekijken van de post liet hij niets zien, dus dacht dat het niet werkte.

Heb ik in ieder geval jullie in spanning gehouden  :P

Bas42

Netjes. Wat heb je waar besteld en wat heeft het gekost? Neem ons even mee? Als deze info niet gedeeld mag worden hier dan graag een persoonlijk berichtje. Ik ben heel nieuwsgierig. Ziet er wel heel netjes uit en eenvoudig te installeren zo te zien.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Frans.s


Joris Wansing

Magneettventiel is besteld bij Tameson. Is een 230 wisselspannings uitvoering met 2x 1/2" binnendraad. Verder gewoon een stuk snoer met stekker eraan en een verloopstekker van 1x 230 naar 2x 230 verticaal. En dan nog 2 verlopen 1/2" buitendraad x 16mm tyleen. Zeer simpel, maar wel effectief. Kosten +/- 65 euro :y:

Bas42

Quote from: Joris Wansing on February 02, 2021, 13:17:06 PM
Magneettventiel is besteld bij Tameson. Is een 230 wisselspannings uitvoering met 2x 1/2" binnendraad. Verder gewoon een stuk snoer met stekker eraan en een verloopstekker van 1x 230 naar 2x 230 verticaal. En dan nog 2 verlopen 1/2" buitendraad x 16mm tyleen. Zeer simpel, maar wel effectief. Kosten +/- 65 euro :y:
En wat is dat sansai kastje? Ik neem aan dat daar een niveaumelder op aangesloten is of zo op basis waarvan het magneetventiel wordt aangestuurd?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Joris Wansing

Dat is de regelkast van de trommel. Zodra de trommel spoelt, komt er spanning op deze uitgang om de spoelpomp te laten spoelen. Wanneer de spoelpomp spoelt, wordt tevens het magneetventiel open gezet en wordt er bij gevuld.

Perry

Kan je dat ook laten schakelen als de temperatuur onder een ingestelde temperatuur komt

Frans.s

Joris dit vindt ik echt een top oplossing 👌