News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kindai Showa SFF

Started by Floris, January 26, 2021, 17:25:59 PM

Previous topic - Next topic

Floris

Tja...als je tegen jezelf zegt dat je voorlopig even genoeg koi gekocht hebt, is het natuurlijk niet zo handig om rond te gaan neuzen wat er zo allemaal wordt aangeboden. Dan zou je zomaar eens iets heel moois tegen kunnen komen waarvan ook de prijs nog mee valt...

Vandaag dan ook een ritje gemaakt om deze showa die ik in optie had staan te gaan bekijken.

Eenmaal in de bowl hoefde ik niet lang na te denken...

Persoonlijk vind ik deze vis vooral qua sumi spannend. De foto is genomen in Japan, het fimpje is van vandaag. Je ziet dat het sumi al mooi door komt zetten.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze Kindai vinden en hoop dan ook op lekker kritische beoordelingen.

Nisai 56 cm
Parent: blue bird
Sakai Fish Farm



Floris

Kleine aanvulling, gaat om Female :)

Perry

Ik vind haar prachtig 😍
Maar wel heel spannend waar het sumi door gaat komen
En blijft het dan een kindai??

nico1012

ik vind haar ook prachtig.

Ook al komt er niet veel sumi meer bij dan is ze al heel mooi.
soms zeggen ze less is more misschien is dat wel van toepassing op deze vis

Bas42

Of het wel of geen kindai blijft is voor mij in zijn geheel niet interessant. Wat een prachtige vis. Mooie stevige body. Beni mooi verdeeld en lijkt er stevig op te liggen. Sumi is uiteraard het spannende aan deze vis maar lijkt vooralsnog goed op te komen.  Door deze post ben je natuurlijk verplicht om updates te plaatsen maar je mag hem hier zo komen brengen mocht je nog twijfelen.  :y: :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Mooie aanwinst Floris, topper.
Het sumi komt heel mooi van onderaf opzetten. Ik verwacht dat er flink wat op gaat komen. Mooi man!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Floris

Quote from: Bas42 on January 28, 2021, 12:38:37 PM
Of het wel of geen kindai blijft is voor mij in zijn geheel niet interessant. Wat een prachtige vis. Mooie stevige body. Beni mooi verdeeld en lijkt er stevig op te liggen. Sumi is uiteraard het spannende aan deze vis maar lijkt vooralsnog goed op te komen.  Door deze post ben je natuurlijk verplicht om updates te plaatsen maar je mag hem hier zo komen brengen mocht je nog twijfelen.  :y: :y:

Ben zeker van plan om updates te gaan posten Bas.

Quote from: Noodle on January 28, 2021, 22:11:15 PM
Mooie aanwinst Floris, topper.
Het sumi komt heel mooi van onderaf opzetten. Ik verwacht dat er flink wat op gaat komen. Mooi man!

Dankje Stefan, ik  verwacht zelf ook flink wat sumi inderdaad. Kon deze niet laten zitten🥰

Quote from: nico1012 on January 28, 2021, 11:29:27 AM
ik vind haar ook prachtig.

Ook al komt er niet veel sumi meer bij dan is ze al heel mooi.
soms zeggen ze less is more misschien is dat wel van toepassing op deze vis

Ja mee eens nico, zelfs met weinig sumi is het nu in balans. En ik verwacht dat dit ook nog zo zal zijn als het overal is doorgekomen.

Quote from: Perry on January 26, 2021, 19:19:11 PM
Ik vind haar prachtig 😍
Maar wel heel spannend waar het sumi door gaat komen
En blijft het dan een kindai??

Dankje Perry. Ja ben heel benieuwd, maar verwacht wel dat het een kindai blijft.

Thijs

Heel erg spannende vis! Ik zou het ook wel weten.

Zelf houd ik ook erg van een meerstapspatroon en het feit dat ze nog een lange ontwikkeling voor de boeg heeft.
Qua bouw ook goed, ik ga deze zeker blijven volgen.

Floris

Afgelopen vrijdag de Showa opgehaald. Afmeting is onveranderd maar sumi is weer iets meer doorgekomen.
Ben naast de sumi ontwikkeling ook erg benieuwd wat deze qua groei gaat doen dit seizoen.

Foto's zijn niet de beste, maar beter dan niets.
Uiteraard ook weer even een filmpje gemaakt.


Bas42

Sumi begint al heel langzaam door te komen. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

de kwaliteit van het sumi lijkt mij super dus weet bijna zeker dat dit een plaatje gaat worden

Perry

Gaaf om te zien dat sumi

Madinees

Prachtige vis! Ben benieuwd naar de ontwikkeling.

Floris

Even een kleine update tussendoor.

Geen foto en filmpje gemaakt maar wel even gemeten.

2 april zat ze op 56 cm
Vandaag zat ze op 60 cm

Erg blij mee en het groei seizoen moet nog beginnen.
Zeer benieuwd waar ze het seizoen mee gaat afsluiten.

Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter