News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kindai Showa SFF

Started by Floris, January 26, 2021, 17:25:59 PM

Previous topic - Next topic

Perry

Hier doen we het idd niet voor we willen bewijs zien 😜

Floris

Haha, ja een update zonder foto's is eigenlijk geen update hè ;) Volgende meting zal ik weer wat foto's en een filmpje maken!

Floris

In oktober ook deze weer opgemeten en zoals toch een beetje verwacht is deze flink gegroeid. Met 68 cm het seizoen afgesloten.

Heel erg tevreden over de ontwikkeling. Flinke groei gepakt, beni is erg goed gebleven ondanks de groei. Ze had een kleine beschadiging opgelopen in het beni patroon bij het linker oog. Hier was het beni compleet weg, maar dit is weer helemaal terug gekomen en er is niets meer van te zien.

Het sumi is op sommige plekken weer ietsje meer doorgekomen maar op sommige plekken ook weer iets terug getrokken. Ik denk dat dit later weer zal opkomen en dit maakt de ontwikkeling ook weer een beetje spannend.

Helaas heeft ze wel enorm veel secundair-Hi ontwikkeld. Hopelijk heb ik geluk en trekt dit in de toekomst nog weg. Ondanks deze toch wel mindere ontwikkeling kan ik erg genieten van deze vis. Ik ben erg benieuwd hoe ze zich verder zal ontwikkelen.

En zoals beloofd😉 de foto en twee filmpjes waarop het secundair-Hi goed te zien is.

Ik ben benieuwd wat jullie van de ontwikkeling vinden!




Fredb

ze word er niet mooier op. Ook de korte kop begint mij meer op te vallen.

Dank je voor de update! :y:

Bas42

Ik ben het niet eens met je Fred. Ik snap wel wat je zegt op basis van de foto maar die doet de vis echt tekort. Het filmpje geeft een beter beeld. Ik heb ook het idee dat het patroon dit beeld versterkt (beni patronen liggen in de breedte over de koi). De toename in body is enorm waardoor de koi nu wat gedrongen lijkt. Ik denk dat de komende jaren dit weer bijtrekt. Voor mij een imposante koi met een aansprekend patroon en nog volop in ontwikkeling die hier zo mag komen zwemmen. En idd op het 2e filmpje is het secundair hij te zien dus voor een show is deze vis afgeschreven maar in een vijver is het nog steeds een aanwinst.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

blijft een mooie vis alleen heel jammer van het secundaire hi

Madinees

Sluit me bij de voorgangers aan. Geweldige body. Heb zelf een Sakai kohaku die ook veel secundair hi heeft ontwikkelt.
Is er een kans dat dit op termijn nog weg gaat? Of is dit hoopvol denken?

Floris

Is wat ik ervan weet erg lastig te voorspellen. Vaak blijft het maar soms trekt het na een periode weer weg en oms wordt het juist erger.

De dealer gaf aan dat het nog wel eens weg zou kunnen trekken na een paar maanden vasten. Ik heb zelf een beetje het gevoel dat het vooral hoopvol denken is, maar we gaan het zien.

Perry

Met vasten (winter zonder voer) word het beni vaak beter dus het sec hi ook

Madinees

Tnx Perry, dat idee had ik idd ook al. Bevestigd men gevoel. Ik kijk het gewoon nog een seizoen aan bij die van mij.