mijn KOI vijver 10 kuub

Started by wietzenu, January 09, 2021, 13:38:12 PM

Previous topic - Next topic

wietzenu

Het is alweer januari 2022 en ik heb inmiddels een toevoeging aan de bestaande filterlijn. Een BWB van 120 liter gevuld met 80 liter Helix. Ik hoop dat deze extra toevoeging het laatste beetje nitriet kan weg werken.


Nog even de winter afwachten en vol frisse moed het voorjaar in.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

wietzenu

Ondanks de huidige temperaturen 8 graden (water) zijn de vissen erg actief en dus komen ze op de foto  ;)

11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Fredb

Quote from: wietzenu on January 07, 2023, 22:48:23 PM
Het is alweer januari 2022 en ik heb inmiddels een toevoeging aan de bestaande filterlijn. Een BWB van 120 liter gevuld met 80 liter Helix. Ik hoop dat deze extra toevoeging het laatste beetje nitriet kan weg werken.


Nog even de winter afwachten en vol frisse moed het voorjaar in.
Hou ons op de hoogte! Nitriet blijft wel een probleempje.

En super mooie fotos weer!

wietzenu

Dank je wel,
Ik houd jullie op de hoogte, ook dit jaar weeg ik het voer af zodat ik weet wat erin gaat. Grote uitdaging blijft ook het houden van bacteriƫn en hun huisje. Merk nu wel dat het filter na het tweede jaar pas zijn werk gaat doen, dus het klopt weldegelijk dat deze rust en tijd nodig heeft. Lief zijn voor je filter betekent dat hij lief is voor je Koi ;-)
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Fredb

Het heeft inderdaad ook zijn tijd nodig

wietzenu

Intussen een jaar verder, nu februari 2024 en afgelopen jaar veel veranderd in de filteropstelling. De easypod bleek toch veel te klein. Hiervoor is de Nexus 210 in de plaats gekomen. Met een groot statischbed en een veel groter BWB (135 liter medium). Nu begin ik te merken dat dit zijn vruchten aan het afgeven is. Het filter heeft immers tijd nodig om te rijpen en ik hoop dat ik daar dit jaar nog meer van ga merken.



De vissen gaan erg goed, groeien niet superhard maar wel gezond en dat vindt ik toch het belangrijkste.

11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

Fredb

Inderdaad; gezondheid voorop. Met een groter filter, kan je misschien komende zomer ook wat meer voeren, dus wat meer groei.

Mooie plaatjes weer. Je water is mooi helder zo te zien.

wietzenu

Quote from: Fredb on February 03, 2024, 20:07:05 PM
Inderdaad; gezondheid voorop. Met een groter filter, kan je misschien komende zomer ook wat meer voeren, dus wat meer groei.

Mooie plaatjes weer. Je water is mooi helder zo te zien.
Dank je wel. :y:
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest