News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Taniguchi Kohaku

Started by Floris, January 09, 2021, 10:30:26 AM

Previous topic - Next topic

Floris

Tijdje terug deze dame van Taniguchi aangekocht, blijft voorlopig nog in de opgroei bij John en Ans zitten tot betere temperaturen.

Yonsai en zo rond de 70 cm, exacte lengte weet ik niet.

Ik denk zelf dat dit een vis is waar nog een hoop groei in zit en nog lang niet klaar lijkt te zijn.

Bas42

Heerlijke koi en prachtige kop. Love de appelwangen. Veel succes en plezier met deze koi. En die verwachte groei zien wij hier graag in een update terug  ;)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

mooie vis. minpunt voor mij is het patroon

Perry

Prachtige kop maar ben het wel met Fred eens dat het patroon ook niet mijn ding is

Bas42

Patroon is idd een kwestie van smaak. Wat mij wel opvalt is dat hoe groter en robuuster de koi ik wel geneigd ben het patroon minder belangrijk te maken .... Bij kleine koi ben ik juist heel erg geneigd om patroon te zwaar te laten doorwegen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Floris

Puntje patroon kan ik wel begrijpen en is natuurlijk echt een kwestie van smaak. Dit is waarschijnlijk ook de rede geweest dat deze koi al wat langer bij John & Ans zwom. (vanaf Nisai)

In een filmpje van de selectie bij Taniguchi destijds, viel mij deze al op. Ik had toen net een maruten kohaku van Matsue gekocht en vond de gelijkenis tussen de twee maruten vlekken te groot. Ik besloot voor de variatie dat ik dan beter naar kohaku kon gaan kijken met een ander patroon. Nog geregeld zien zwemmen bij John & Ans maar nooit echt aandacht aan gegeven tot ik weer een filmpje van John voorbij zag komen.

Eenmaal in de bowl was ik eigenlijk direct overtuigd en met name door de huidkwaliteit en bouw.

Leuk detail is dat de kweker van mening was dat deze vis de beste uit de selectie van John was, terwijl John destijds een andere vis als favoriet had.




Perry

Als die je al een paar keer in positieve zin opgevallen is zit het gewoon goed toch

De foto doet de bouw van de vis ook geen eer aan denk ik
Iets te veel van voren genomen

Stefan V

Ik ben het met perry eens dat de foto de vis waarschijnlijk geen eer aan doet. Ik kan me zo voorstellen dat dit echt een pareltje is als je haar ziet zwemmen!
Ik vind de kop ook erg mooi, lekker breed!

Floris

Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan plaatsten. Is het eigenlijk toegestaan als dit een  filmpje is van een vriend van de KoiCave?

Fredb

Als het filmpje over de vis gaat wel.

Floris

Het is een filmpje van 1 dag uit de Japan reis van de dealer in 2018. Hier wordt o.a. deze vis geselecteerd. Dus niet een filmpje specifiek over deze vis alleen.

Fredb

Ik bedoel, als het een filmpje informatief over de koi is, is het ok. We gaan niet kinderachtig doen. Als het een reclamefilmpje van de dealer is waar toevallig een koi in voorkomt, niet.


Floris

Ok duidelijk :)

Vanaf 2:50 te zien en op 6:07 alleen in de bowl.




Bas42

Oh grappig. De kohaku op 5:42 heb ik vorig jaar gekocht bij Chikara Koi. Leuk om de vis zo terug te zien. Het is ook de kohaku die je nu op het filmpje ziet zoals het nu geplaatst is. Vorig jaar zat de door mij aangeschafte kohaku rond de 70 cm (medio oktober).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Floris

Ohw grappig idd! Klopt het dat deze behoorlijk wat sec Hi had ontwikkeld of heb ik de verkeerde voor me?