News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Taniguchi Kohaku

Started by Floris, January 09, 2021, 10:30:26 AM

Previous topic - Next topic

Bas42

Quote from: Floris on January 14, 2021, 10:42:53 AM
Ohw grappig idd! Klopt het dat deze behoorlijk wat sec Hi had ontwikkeld of heb ik de verkeerde voor me?
Klopt. behoorlijk wat is ook wat overdreven maar met name op de kop is deze koi in het verleden waarschijnl besneden geweest. En op de staart zit ook wat maar verder niet storend. Maar voor een koishow afgeschreven natuurlijk. John had hele hoge verwachtingen van deze kohaku (met een bijbehorend prijskaartje). Door secundair hi op de kop werd deze koi haalbaar voor mij en ben er erg blij mee en parchtige aanwinst voor de vijver.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Floris

Is ook echt een heerlijke Kohaku! Ik meen dat deze vis ook John's favoriet was van deze selectie.  Wel zonde van het sec Hi natuurlijk, maar als het je verder niet stoort zeker een mooie aanwinst. Heb je een recente foto? Ben wel benieuwd hoe deze verder is ontwikeld.

Floris

Had hem al in de Cave app gedeeld maar ook hier nog even natuurlijk😉

Van de week alles weer even opgemeten en deze dame zit nu op 79 cm. Heel blij met de ontwikkeling!

Bij de aankoop in november zat ze op 70 cm en is kort daarop de opgroei ingegaan. Op 5 juni is ze bij mij de vijver in gegaan met 73 cm.

14 juni heeft ze kuit geschoten en was er weinig body meer over.

Hier een filmpje van net na het paaien.



Ik heb ook even de evaluatie vanaf nisai achter elkaar gezet in een filmpje.



Wat mij betreft mag dit topic trouwens wel naar Koi ontwikkeling verplaatst worden. Ben van plan om die hier elk seizoen te updaten.




Floris


Perry

Mooie ontwikkeling van een prachtige kohaku

Bas42

Yep had deze ook al op de app voorbij zien komen. Wat een mooie ontwikkeling heeft deze koi doorgemaakt. Zeker als je de vis vergelijkt net na het kuit schieten en nu. Mooi resultaat  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Echt schitterend, prachtige ontwikkeling (en nog niet klaar denk ik)