Vervanging filterlijn Fredb

Started by Fredb, July 24, 2020, 19:18:51 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

De meeste (hoop ik) spullen nu binnen. Ook de uv, die via een retour in het trommelfilter gaat. Goed bedacht :y: maar geeft wel extra lengte in de leiding (10 cm) , en iets om rekening te houden met vervangen van de lamp

Maandag aan de slag! Eindelijk! 8)

Frans.s


Fredb


Perry

Suc6 Fred hoop dat je het zonder tegenslagen voor elkaar krijgt  :y:

Noodle

Sjesus, ik dacht dat die wasmachine al lang draaide... ;D
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb

Ik hoop het ook Perry :y:

Stefan; Ik ben niet zo vlug. Dat weet je toch. 8)

Fredb

Omdat het toch geen "fietsweer" was vandaag, begonnen met het weghalen van de zeef en Bead. Morgen opbouwen. En dingetjes doen, die ff gedaan moeten worden omdat de vijver nu toch half vol is.

Bas42

Tijdelijk filter draaien op de vijver Fred?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Nee. Ik hoop morgen de vijver weer te vullen, en woensdag het filter te laten draaien. Dan kijken wat het water doet, want het filter doet natuurlijk niets.
Voor die paar dagen leek mij een noodfilter niet nodig. Bij behandelingen in de vijver, waar het filter kort gesloten word, doen we eigenlijk het zelfde. Verschil is alleen dat ik straks start met een filter die "naar de klote" is.

Als de vijver weer vol is, ff water testen. Mij benieuwen wat de waardes zijn..

Fredb

Heel wat gedaan deze week. Eerst alles op de goed plek, om te kijken of alles past.

Fredb


Fredb

ik heb gekozen om bij de drains en skimmer , standpijpen te maken. Dit om makkelijk met een rioolrat er in te kunnen, om de drains schoon te spuiten.
In 1 buis heb ik de overloop van de vijver gedaan, en in een andere buis een kraan gemaakt, voor de nodige verversingen. Zo kan ik een 15 cm water weg laten lopen, zonder dat het filter droog komt te staan.

Fredb

#27
 :)

Frans.s


Bas42

Netjes Fred. Ben heel benieuwd hoe dit gaat draaien. Houd ons op de hoogte van je resultaten  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter