Challengers Yke chagoi en karashigoi

Started by Yke, May 09, 2020, 11:20:19 AM

Previous topic - Next topic

Yke

Wat is het toch een schitterende hobby, maar soms vraag je je af waar ben je aan begonnen. Dit weekend lag mijn chagoi dood, zo maar, ineens. Doodziek ben ik ervan. In 1 jaar van 19 naar 48cm, was dik tevreden. Totaal geen idee waaraan die overleden is. Gelijk afstrijkjes gemaakt bij de rest, maar niets. Nu maar alle focus op de karashigoi.

Albert-jan

Dat is even enorm balen zeg. Kan dit niet een naar gevolg zijn van de hele snelle groei ook?

Of maakt dit niks uit?
10m3 vijver met 9 koi.

Yke

Ik heb dit iig nog nooit gehoord. Wel dat vissen krom groeien of hun kleur verliezen door te snel groeien, maar niet door te snel groeien.

Alles wat leeft kan zomaar doodgaan natuurlijk. Mss hartfalen oid, in er echt niets zinnigs over zeggen. Gelukkig doet de karashigoi het wel gewoon goed👍😎

abroeders


Yke


Stefan V

Oei dat is balen zeg!
Soms is er inderdaad geen aanleiding voor te vinden.
goed dat je meteen afstrijkjes gemaakt hebt etc!
Succes met de karashi!

Yke

Ja echt kl#te. Helaas hoort het ook bij de hobby, maar dit is de kant die we niet te vaak willen meemaken.


Bas42

Idd enorm balen. Helemaal vervelend als je geen duidelijke oorzaak kunt achterhalen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Yke

Hier weer eens een fotootje. De karashigoi had er echt geen zin in. Ik wilde een afstrijkje maken, dat is gelukt, maar het meten was hij te wild voor. De foto's zijn dus ook ruk, want hij ramde de hele bak door, dus heb hem zo snel als mogelijk weer laten zwemmen.  Het is een mannetje, daar ben ik wel achter gekomen (pukkeltjes op de kieuwdeksels) en ik denk 56cm.

Volgens mij wel een leuke vis aan het worden.

Fredb


Yke

Nou, nog ff eentje vanaf de zijkant door het raam, mss ook leuk om te zien🤷🏻‍♂️ 



Perry


Yke

Thanks! Moet eerlijk zeggen dat ik wel gehoopt had op een vrouwtje, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. Des al niet te min verdiend deze zeker een plekje in mijn vijver en hoop dat dit jaar de groei ook weer lekker doorzet.

Yke

15 augustus moet de laatste update binnen zijn, dan zijner op vakantie, dus de foto's zijn van 26 juli. De karashigoi is inmiddels 60 cm (nu mss wel weer 1 á 2 cm erbij😉). Ben erg tevreden. Ik vind de kleur echt mooi uitkomen en hoop dat de groei nog even doorzet. Hieronder gewoon ff wat fotootjes.

Ik ben benieuwd wie zijn vis de redlabel champion gaat worden en hoe deze vis zich heeft ontwikkeld.

Fijne vakantie allemaal.

Yke.


Perry

Heel mooi resultaat  :y:

Ik ben ook heel benieuwd wie er met de prijzen vandoor gaat