Challengers Yke chagoi en karashigoi

Started by Yke, May 09, 2020, 11:20:19 AM

Previous topic - Next topic

Perry

Quote from: Bas42 on July 01, 2020, 16:12:25 PM
Op de nieuwe foto's is de kop idd veel beter in verhouding  :y:. En netpatroon is idd super. Mooi visje. En nu meters maken.


Meters nog wel 😝

Yke

Quote from: Perry on July 01, 2020, 17:07:39 PM
Quote from: Bas42 on July 01, 2020, 16:12:25 PM
Op de nieuwe foto's is de kop idd veel beter in verhouding  :y:. En netpatroon is idd super. Mooi visje. En nu meters maken.


Meters nog wel 😝

Laten we het cm voor cm bekijken🤪

Bas42

Quote from: Yke on July 01, 2020, 17:50:41 PM
Quote from: Perry on July 01, 2020, 17:07:39 PM
Quote from: Bas42 on July 01, 2020, 16:12:25 PM
Op de nieuwe foto's is de kop idd veel beter in verhouding  :y:. En netpatroon is idd super. Mooi visje. En nu meters maken.


Meters nog wel 😝

Laten we het cm voor cm bekijken🤪

Heren, heren, uiteraard als beeldspraak dat er vooruitgang moet worden geboekt ....  8)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Yke

Nou hier weer eens een update van mijn 2 koi. Helaas heeft de chagoi last gehad van een bacterie en mist een stuk staart. Hoop dat dit no hersteld. Beide koi zijn 18cm gegroeid (35 & 43cm), wat ik in principe wel oké vind, maar niet uitzonderlijk echter. De vissen hebben normaal in de vijver gezwommen, niet in de opvang oid.

De chagoi is erg donker geworden, ben benieuwd of hij deze winter wat lichter van kleur zal worden.


Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Netjes  :y:. Zeker als je beseft dat de chagoi nog last heeft gehad van bacterieel probleem (komt de groei niet ten goede). Overigens lijkt op de foto op de kop en schouders van de chagoi nog verdikte slijmhuid aanwezig. Heb je de koi recent nog een keer afgestreken of zijn dit de naweeen van het bacterieel probleem? Kan ook de kwaliteit van de foto zijn ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Yke

Hallo Bas,

Het probleem deed uitte zich tijdens mijn vakantie. Toen ik thuis was dus ellende helaas. Meggy is geweest en we hebben een swab gemaakt en water laten testen. Water was perfect, erg lage bacteriedruk, maar op de vis was aeromonas gevonden. Hiervoor moet ik 2 weken speciaal voer geven met Baytril (antibiotica) er doorheen. Ik ben er vorige week mee begonnen, dus dit heeft zeker nog de sporen nagelaten. Wat trouwens ook niet helpt is de enorme keldering van de watertemperatuur, van 24 naar 19.5 in de afgelopen week.

Heb er vertrouwen in dat de visjes weer lekker gaan zwemmen, maar of de staart nog volledig hersteld, dat vraag ik mij af. De tijd zal het leren...

Yke

Hier maar weer eens een paar foto's. Ze zijn al van even geleden, maar kwam ze tegen op mijn telefoon. Niet de beste foto's, maar denk deel ze toch even. Ben benieuwd naar de lengtes in het voorjaar.


(De zwarte puntjes op de karashi is vuil o het water, de chagoi heeft nu wel 1 sumi spot)

Perry


Fredb

 :y:
de karachi lijkt zo wel een kleine kop te hebben

Yke

Quote from: Fredb on February 28, 2021, 17:55:51 PM
:y:
de karachi lijkt zo wel een kleine kop te hebben

Zou zomaar kunnen, zoveel verstand heb ik er niet van :P. In het voorjaar zal ik beter foto's /filmpje plaatsen.

Fredb


Noodle

Ziet er weer goed uit Yke!
Dat gaan grote jongens worden in je vijver.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Yke

Het is vandaag weer tijd voor een update. Helaas was het weer haasten op het laatste moment, dus de foto's laten een beetje te wensen over.

Denk dat pas over 2 weken de kap van de vijver gaat ivm de toch nog wel erg koude nachten. De dag dat hij er helemaal af gaat plaats ik nieuwe foto's, dan neem ik er even iets meer de tijd voor.

De chagoi is nu 47cm (denk man) en de karashigoi is inmiddels 54 (denk vrouw).

En hier dan de foto's.

Noodle

Mooie lengtes Yke, die chagoi gaat een beste worden!  :o
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen