Welke koi variëteit is dit?

Started by Noodle, February 20, 2019, 23:30:09 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Lukt het u aan de hand van het variëteitenoverzicht niet te bepalen wat de juiste benaming van uw koi is?
Post hieronder een foto van uw koi en wij helpen u.  :)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

Twijfelgevalletje of helemaal niet?
Welke variëteit ziet u op de foto?  :o
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

De Bruycker Albert


Perry

Showa

Maar twijfel of die metalic is

Noodle

Let op de aftekening van beni naar sumi...
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

MarcoZ

Ik zou toch ook gewoon zeggen Showa....
Ken je ook de website www.koi-academy.nl  al? Daar vind je onze cursussen!

J@@p


Perry


Ivo

Ik zou ook zeggen goshiki puur op gevoel zonder onderbouwing

Bas42

Ik ga voor een Goshiki. Las ergens ook al iets over een Goshiki-showa als variant ..... Maar als ik moet kiezen wordt het een goshiki
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Fredb


Noodle

Ik zou eigenlijk graag zien dat mensen niet alleen een naam roepen maar ook een en ander onderbouwen.
Ik denk dat sommigen hun antwoord dan gaan herzien.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb

dat moet je dan wel kunnen he.

Ik werd op het idee gebracht door Jaap. De rood zwart witte tekening komen niet echt over met een doitshu Showa

J@@p

Het zwart is een duidelijk andere dan van een show, meer glanzend zoals van een kumonryu .