Welke koi variëteit is dit?

Started by Noodle, February 20, 2019, 23:30:09 PM

Previous topic - Next topic

Perry

Quote from: Fredb on March 09, 2019, 21:49:29 PM
dat moet je dan wel kunnen he.

Ik werd op het idee gebracht door Jaap. De rood zwart witte tekening komen niet echt over met een doitshu Showa


Doitsu ???

Fredb


Perry


Fredb


kelvin

Dit is ene moeilijke omdat die foto fel bijgewerkt is volgens mij.
Een doitsu is het al zeker niet, want in de hi vlakken zie je schubben zitten.
Op het eerste zicht zou ik zeggen een showa, maar de sumi vlakken liggen iets te goed rond de hi patronen om waar te zijn. Daarom kies ik voor een goshiki, ik denk dat je met een onbewerkte foto beter zou zien dat het een goshiki is aan de hand van het sumi.
Wat het voor mij helemaal verraadt zijn de borstvinnen. Die lijken me meer typisch, wat vager van een goshiki, waar een showa eerder meer uitgesproken motoguro heeft.

Noodle

 :y:
Toch een punt naar Perry omdat die het eerst Goshiki riep. De eer gaat deze keer toch echt naar onze zuiderbuur Kelvin dankzij zijn goede beschrijving.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

J@@p


Fredb


Ronald

Quote from: kelvin on March 10, 2019, 01:36:18 AM
Dit is ene moeilijke omdat die foto fel bijgewerkt is volgens mij.
Een doitsu is het al zeker niet, want in de hi vlakken zie je schubben zitten.
Op het eerste zicht zou ik zeggen een showa, maar de sumi vlakken liggen iets te goed rond de hi patronen om waar te zijn. Daarom kies ik voor een goshiki, ik denk dat je met een onbewerkte foto beter zou zien dat het een goshiki is aan de hand van het sumi.
Wat het voor mij helemaal verraadt zijn de borstvinnen. Die lijken me meer typisch, wat vager van een goshiki, waar een showa eerder meer uitgesproken motoguro heeft.

Keurig omschreven.

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Tering je maakt het ons niet makkelijk

Ruud

Valt wel mee hoor.

Maar ik zou liever "gewone" variëteiten zien dan dit soort.... (laten we zeggen dat het niet geheel mijn smaak is)

8)

Noodle

Quote from: Perry on March 12, 2019, 14:57:39 PM
Tering je maakt het ons niet makkelijk

Je kunt beginnen met een punt door de juiste showklasse te noemen.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Ga voor kin ivm geel metalic en dan kabuto of (donkere) matsuba
Vind de schubben alleen moeilijk te plaatsen

Zet mijn geld in op kin kabuto

Showklasse hikari mujimono 

Noodle

Quote from: Perry on March 12, 2019, 19:23:57 PM
Ga voor kin ivm geel metalic en dan kabuto of (donkere) matsuba
Vind de schubben alleen moeilijk te plaatsen

Zet mijn geld in op kin kabuto

Showklasse hikari mujimono

De koi is niet metallic.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen