News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Q-bak isoleren

Started by Fredb, January 24, 2020, 19:40:40 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

Vorige winter is mijn betonvloer van het huis geïsoleerd met aluminiumfolie van Tonzon. Nu lijkt mij deze techniek ook geschikt voor mijn q-bak, maar hier is geen kant en klare oplossing voor. Dus dan zelf maar experimenteren.  8) Yoga geeft hopelijk goede ideeën.

Fredb

Er ging meer tijd in zitten dan ik had verwacht. Schuur leeg halen, vissen verhuizen....  Vooral in het begin was het ff puzzelen hoe het moet, of hoe het niet moet :) Ik heb twee lagen folie aangebracht.

Fredb


Fredb


Fredb


Fredb


Theokoi1962

Heel eerlijk Fred; ziet er top uit man. Lekker glimmend ook.  8) Echt netjes. Ik heb ook nog zo'n soort klusje op me wachten. Dit zou moeten inspireren om het maar eens te gaan doen. Later hierover meer
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Fredb

het is ff de drempel waar je overheen moet. Nu blij dat het klaar is,  gister dacht ik; waarom begin ik hier nou weer aan!! :-\ :)

Theokoi1962

Daar hou ik me aan vast. Binnenkort starten :D
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Niet stom bedacht Fred
Is het folie of aluminium folie

Fredb

natuurlijk is dat niet stom bedacht! :P

ik weet niet wat voor folie het is. Ik heb het bij tonzon gekocht. Het lijkt mij wat op radiatorfolie. Gewone aluminiumfolie is niet te doen. Dat is veel te kwetsbaar. 

Fredb

de werking is dat de warmte gereflecteerd  word. Het is mij uitgelegd door; hou je hand maar eens een tijdje in een chipszak. Je voel het warmer worden

Madinees

Interessant, leuk om te volgen

Bas42

Mooie innovatieve toepassing. Leuk om te zien dat we nog steeds volop ontwikkelen binnen de branche  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Op verzoek foto's hoe ik mijn bak filter.

Het is geen ingenieus systeem; maar voor mij wel 8)

Zoals velen ben ik begonnen met een (bestaande) goudvisvijver in de tuin. Paar koi er in, en een filter er op. Dat kan niet meer stuk.. Wel dus. En zo kwam van het ene het ander.
Maar dat filter had ik bewaard voor mijn qbak.