KoiCave project, E-Pond Koi Feeding System.

Started by Noodle, May 06, 2019, 15:09:05 PM

Previous topic - Next topic

Bas42

Goede dingen hebben tijd nodig. Ziet er wel indrukwekkend en doordacht uit. Ben heel benieuwd. Succes met de laatste loodjes  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Koi Passion

Groet,
Paul

doqu

Quote from: StephanVS on June 15, 2019, 19:39:45 PM

Beste Dominique,

Bedankt voor je feedback.
Onderstaand de antwoorden op hetgeen waar je tegen aan bent gelopen.

Punt 1. Doordat er nu op 2 manieren een device aangemeld kan worden lopen een aantal zaken niet synchroon waardoor de kans bestaat dat er fouten ontstaan. Dit hadden we ondertussen al opgemerkt en contact gehad met de programmeur. Het is nog even uitzoeken wat hieraan verbeterd kan worden. Wordt vervolgd.

Punt 2. Onder het E-POND menu is een knop bijgemaakt "E-POND•Dashboard" als men daar op klikt komt men op het Dashboard van het E-POND. Deze aanpassing maakt het beter/duidelijker om naar het E-POND te gaan.

Punt 3. Onder knop "mijn account" bedoel je daarmee het uitklap menu wat verschijnt als je op het poppetje rechts boven gaat staan, en daar dan een knop E-POND•Dashboard tussen voegen?

Groet, Stephan

Punt 1. Doordat er nu op 2 manieren een device aangemeld kan worden lopen een aantal zaken niet synchroon waardoor de kans bestaat dat er fouten ontstaan. Dit hadden we ondertussen al opgemerkt en contact gehad met de programmeur. Het is nog even uitzoeken wat hieraan verbeterd kan worden. Wordt vervolgd.
Toppie

Punt 2. Onder het E-POND menu is een knop bijgemaakt "E-POND•Dashboard" als men daar op klikt komt men op het Dashboard van het E-POND. Deze aanpassing maakt het beter/duidelijker om naar het E-POND te gaan.
Toppie

Punt 3. Onder knop "mijn account" bedoel je daarmee het uitklap menu wat verschijnt als je op het poppetje rechts boven gaat staan, en daar dan een knop E-POND•Dashboard tussen voegen?
Daar, of op je account pagina waar je ook de knop hebt om je gegevens e.d. te wijzigen. Hij kan hiervoor gebruik maken van de woocommerce hook : https://rudrastyh.com/woocommerce/my-account-menu.html

Rob en tara koi

En hoe staat het met de nieuwe voer automaten ?

Hans


Perry

Na wat probleempjes zijn ze bijna klaar voor ze te leveren en dus te gaan testen

Remco

Hoe ver zijn jullie met de testen van de voerautomaat? En werkt het naar behoren?
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Perry

Kort gezegd

Er is een flinke tegenslag geweest en er is nog niet kunnen testen helaas
De mannen willen ook niets als een top product afleveren dus we moeten nog even wachten

Theokoi1962

Eigenlijk gaat het best goed met het project. Toevallig (!) heb ik Bjorn afgelopen vrijdag gesproken. De mannen hebben echt voortgang geboekt. Zij hebben reeds een aantal wijzigingen op de website/besturingssysteem van de feeder aangebracht. En men staat nog steeds open voor feedback om het product zo goed mogelijk te lanceren. Eigenlijk staan de mannen te trappelen, maar ik heb natuurlijk gezegd, dat ze nog even moeten blijven trappelen tot het weer voorjaar is, cq. vlak voordat het voorjaar weer begint. Hopelijk zijn dan wel alle wensen in de software doorgevoerd, zodat we echt volledig 'los' kunnen. Ik moet echt zeggen dat ik alle respect heb voor deze 2 die-hards, die volledig op eigen kosten een dergelijk spectaculair product ontwikkelen. Ik heb begrepen dat Stefan (de Stefan van E-feeder) binnenkort een update op het forum gaat plaatsen. Oh ja, Bjorn vertelde dat hij wel al graag aan de slag wil gaan met mensen die zich als tester hebben aangemeld met een binnenbak - dus Perry - jij zal één van de eersten zijn denk ik.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

StephanVS

Beste allemaal,

Hierbij een update van het Koi Feeding System.
Afgelopen maanden zijn we flink aan het werk geweest om het systeem uitgebreid te testen.
Telkens kwamen er problemen aan het licht die opgelost moesten worden.
Daardoor liep alles vertraging op om dit jaar het KoiCave testteam het systeem te kunnen laten testen op hun vijvers.
Nu zijn we zover dat we het Koi Feeding system getest kan worden door het KoiCave testteam, alleen het voeder seizoen voor de buitenvijvers is voor nu voorbij.
Tegen het nieuwe seizoen zullen alle testers voorzien zijn van het Koi Feeding Systeem zodat als de watertemperatuur weer gaat stijgen gelijk gestart kan worden met het Koi Feeding System.

Onderstaande aanpassingen zijn gedaan om diverse problemen op te lossen en het systeem verder uit te breiden (verbeteren).
-Er is een nieuw type Single board computer in de controllers geplaatst die voor stabielere communicatie zorgt.
-De programmeur heeft de bestanden voor de controller grondig aangepast om diverse bugs eruit te krijgen.
-De website draait nu onder https i.p.v. http, dit zorgt voor een veilige uitwisseling van gegevens.
-Voederschema wordt per device in de database opgeslagen zodat deze niet meer naar default instelling gaat bij aanpassingen in de device settings.
-Voedermomenten per dag zijn uitgebreid van 6 naar 12.
-Watertemperatuur trend van een jaar is nu op het dashboard te zien in een grafiek (zijn we nog mee bezig om te verbeteren).
-Zichtbaar op het dashboard is nu in welke Feeding mode het systeem draait.
-Op het dashboard is nu ook zichtbaar met welke gemiddelde watertemperatuur het systeem gaat voederen.
-Feeding mode Off is toegevoegd om de Feeder (tijdelijk) niet te laten voederen.
-Voedertijd selecteren die eerder is dan voorgaande voedertijd is niet meer mogelijk waardoor de instellingen van de voedertijden beter elkaar opvolgen.
-Benamingen bodyshape aangepast om het beoordelen en selecteren van de body te vergemakkelijken en een bodyshape benaming er extra erbij gemaakt voor nauwkeuriger het gewicht van de vis te kunnen berekenen.
-Gewicht en lengte diagram is te zien bij het algemene vis overzicht.
-Bij het algemene vis overzicht kan men in de historie van de vis ook foto's van de vis op datum terug te zien (zien hoe de vis zich ontwikkeld heeft).
-Diverse aanpassingen achter de website zijn gedaan die o.a. voor een betere werking van het programma zorgen en het systeem voor te bereiden om deze later verder te kunnen uitbreiden.

Met vriendelijke groet, Bjorn en Stephan

Remco

Top heren,
Mooi om te lezen dat jullie met elkaar bezig zijn. En ik ben benieuwd als het straks klaar is, dan wil ik hem wel zien werken bij iemand.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Croesmaster

Bedankt voor de update Bjorn en Stephan. Petje af voor jullie vasthoudendheid.

Ik als deelnemer van het testteam ben benieuwd of de werking voldoet aan de verwachting en kan niet wachten totdat het nieuwe seizoen gaat beginnen. We zullen jullie zoveel mogelijk van info voorzien zodat dit apparaat verder doorontwikkeld kan worden indien gewenst.

:y:

Leon77

Ik heb mezelf geregistreerd bij VSZeeland, maar kan de handleiding, dashboard, en het verhaal niet inzien.

Ik krijg de volgende melding te zien:

U hebt geen geregistreerd device. Registreer uw device door op de onderstaande knop te klikken

StephanVS

Beste Leon77,

Het klop dat je na het registreren (account aanmaken) nog niet op het Dashboard kan komen.
Deze is alleen toegankelijk na het aanmelden van een device (controller). Daar we met het systeem nog in een test fase zitten die door het KoiCave testteam uitgebreid getest gaat worden is voor nu alleen het E-Pond verhaal en na het aanmaken van een account de voorlopige handleiding te zien. Door in de menubalk op de knop E-Pond te gaan staan verschijnt er een uitklap menu waar je een keuze kan maken naar het verhaal of de handleiding.

Groet, Stephan

Leon77

Bedankt. Ja kom er nu in. Eerst klapte het pop-up menu gelijk weer in als ik iets wilde kiezen.

Heb de handeling en ook het verhaal gelezen, erg interessant. Had nog wel een paar vragen.

Hoe wordt het voer gewogen? Evt te koppelen aan soort voer, zinkend, drijvend of een mix? Hoe groot wordt de voer automaat?evt voor de qbak. Is deze in de toekomst misschien te koppelen aan bv een seneye?