KoiCave project, E-Pond Koi Feeding System.

Started by Noodle, May 06, 2019, 15:09:05 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Dat een reservelijst zin heeft blijkt nu maar weer.
We hebben een deelnemer die onverwacht gaat verhuizen en de test helaas niet voldoende ten uitvoer kan brengen.
Sportief om dit nog tijdig aan te geven zodat we de volgende op de lijst 'blij' (dat moet nog blijken) kunnen maken.
De vrij gekomen plaats wordt ingevuld door Paul van Mierlo, Koiboy Paul op het forum.  :y: :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

BjornVS

Jammer van de afvaller maar info kan je altijd nog geven.

Paul van harte welkom bij het project en als je info nodig heb dan hoor ik het graag of bij Stephan.

Ook heb ik een paar foto's toegevoegd van de bouw van de feeder

Een paar probleempjes nog met de mal gehad maar het lijkt verholpen.

Dus zijn we ook volop aan het bouwen zodat het spoedig bij jullie kan zijn.

Gr Bjorn

Koi Passion

Super gaaf!  Ik ben blij dat ik tot "de uitverkorenen" behoor  :)
Ik ben heel erg benieuwd, wat ik op de foto's zie ziet er heel imposant uit!
Groet,
Paul

Theokoi1962

Het begint er goed uit te zien mannen. Ik kan niet wachten om van start te gaan.  :)
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Super! Zier er goed en veelbelovend uit  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bas42

Zojuist maar even ingelogd en gegevens aangemaakt. Ziet er professioneel uit waarbij maatwerk mogelijk is  :y:. Gebruiksvriendelijk qua invullen.

Wat is de reden dat er voor maximaal 6 voerbeurten is gekozen (ik ben helaas niet bij de toelichting geweest dus wellicht dat ik deze info heb gemist)?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Kijk Bas, dat krijg je hè als je er niet bij bent :P....er zijn behoorlijk wat aanpassingen gesuggereerd, die eigenlijk allemaal worden doorgevoerd. Het aantal voerbeurten is er één van. Volgens mij staat dit ergens in dit topic - de teruglezen
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Quote from: Theokoi1962 on June 05, 2019, 07:18:43 AM
Kijk Bas, dat krijg je hè als je er niet bij bent :P....er zijn behoorlijk wat aanpassingen gesuggereerd, die eigenlijk allemaal worden doorgevoerd. Het aantal voerbeurten is er één van. Volgens mij staat dit ergens in dit topic - de teruglezen
Niet erg.Beter een keer teveel gezegd dan gezwegen. Maar goed te horen dat er angewerkt wrdt. En tjamoet toch een keer op vakantie ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

StephanVS

De vraag was of de handleiding van het E-Pond Koi Feeding System ook online beschikbaar gemaakt kon worden.
Deze is nu online via de website beschikbaar.
Op de website vszeeland.nl ga je in de hoofdmenu balk met de muis aanwijzer op de knop E-POND staan, dan komt er een dropdown navigatie menu zichtbaar.
Daar klikt men op de E-Pond gebruikershandleidingen navigatie menu om zo naar de pagina te gaan waar men de handleiding kan downloaden.
De E-Pond gebruikershandleidingen navigatie menu is alleen zichtbaar als men is ingelogd.



Groet Stephan

Theokoi1962

Goed bezig mannen. Is er al enig zicht op wanneer jullie willen beginnen met plaatsen?
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Ron

Gisteren, samen met Hein alle koi die in de vijvert zwemmen, gemeten en gecontroleerd.
Vandaag alle data ingevuld die nodig zijn voor de Koifeeder en toch sta je er dan van te kijken dat je voor 35 kg vis hebt zwemmen.

Ik zou zeggen :  Let this project getting started !!!  :y:
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

doqu

Zo afgelopen weekend even lopen graven voor m'n LAN kabel, ook weer klaar 8). Schoonvader niet heel blij dat een deel van de bestrating er weer uit moest :-\.

Online systeem ziet er ook netjes uit, paar dingen waar ik tegen aan ben "gelopen".
1. Bij het registeren kreeg ik een foutmelding op MAC-adres. Vervolgens doorgegaan zonder MAC-adres en deze later bij devices toegevoegd, daar werd hij wel geaccepteerd.
2. Ik zou onder het E-POND menu eventueel ook een knop maken om naar de overzichtspagina te gaan. Als je er overheen gaat krijg je een uitklapbaar menu en mensen verwachten daar waarschijnlijk ook een knop.
3. Onder de knop "mijn account" zou ik eveneens een knop plaatsen om naar de overzichtspagina te gaan, want als gebruiker verwacht je daar een knop om naar het systeem te gaan.

StephanVS

Quote from: doqu on June 14, 2019, 10:00:20 AM
Zo afgelopen weekend even lopen graven voor m'n LAN kabel, ook weer klaar 8). Schoonvader niet heel blij dat een deel van de bestrating er weer uit moest :-\.

Online systeem ziet er ook netjes uit, paar dingen waar ik tegen aan ben "gelopen".
1. Bij het registeren kreeg ik een foutmelding op MAC-adres. Vervolgens doorgegaan zonder MAC-adres en deze later bij devices toegevoegd, daar werd hij wel geaccepteerd.
2. Ik zou onder het E-POND menu eventueel ook een knop maken om naar de overzichtspagina te gaan. Als je er overheen gaat krijg je een uitklapbaar menu en mensen verwachten daar waarschijnlijk ook een knop.
3. Onder de knop "mijn account" zou ik eveneens een knop plaatsen om naar de overzichtspagina te gaan, want als gebruiker verwacht je daar een knop om naar het systeem te gaan.

Beste Dominique,

Bedankt voor je feedback.
Onderstaand de antwoorden op hetgeen waar je tegen aan bent gelopen.

Punt 1. Doordat er nu op 2 manieren een device aangemeld kan worden lopen een aantal zaken niet synchroon waardoor de kans bestaat dat er fouten ontstaan. Dit hadden we ondertussen al opgemerkt en contact gehad met de programmeur. Het is nog even uitzoeken wat hieraan verbeterd kan worden. Wordt vervolgd.

Punt 2. Onder het E-POND menu is een knop bijgemaakt "E-POND•Dashboard" als men daar op klikt komt men op het Dashboard van het E-POND. Deze aanpassing maakt het beter/duidelijker om naar het E-POND te gaan.

Punt 3. Onder knop "mijn account" bedoel je daarmee het uitklap menu wat verschijnt als je op het poppetje rechts boven gaat staan, en daar dan een knop E-POND•Dashboard tussen voegen?

Groet, Stephan

BjornVS

Even een update van het samenstellen van de voederautomaten.
Ik gaf aan dat de problemen met de mal waarschijnlijk waren opgelost maar het bleek toch niet zo te zijn.
Het gieten is nog een punt van aandacht.
We krijgen luchtbellen in de mal omdat het product bij de ontluchting sneller stolt dan dat de lucht er uit kan.
Hierdoor moeten we steeds afwachten of er een complete waaier uit de mal komt.
De behuizingen zijn al een paar keer terug uit elkaar geweest voor kleine aanpassingen die we tegen komen.
De besturingen zijn we ook aan het samenstellen en testen op de goede werking.

Zodra ik meer nieuws heb dan laat ik het weten.

Mvg Bjorn