KoiCave project, E-Pond Koi Feeding System.

Started by Noodle, May 06, 2019, 15:09:05 PM

Previous topic - Next topic

StephanVS

Hallo Croesmaster,
Ik kan de lichaamsbouw berekenen aan de hand van lengte en gewicht van de Koi.
Graag ontvang ik de gegevens die je van de Koi heb, kan ik kijken of het overeen komt volgens de berekening die ik nu heb.
Groet Stephan

Noodle

Quote from: Croesmaster on May 10, 2019, 12:43:16 PM
@ BjornVS > wil je voor de parameters mijn bevindingen omtrent lengte/bouw/werkelijke kilogrammen ontvangen? Wellicht helpt dit om de parameters in jullie systeem te optimaliseren?

Ik heb begrepen dat we op zeer korte termijn al kunnen gaan inloggen zodat we alvast kunnen gaan stoeien met de software. Als de voerautomaat komt kunnen we dan direct vol gas gaan met die banaan...
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Werkt de automaat ook als die met een kabel in een wifiversterker zit ??

StephanVS

Quote from: Noodle on May 10, 2019, 22:35:41 PM
Quote from: Croesmaster on May 10, 2019, 12:43:16 PM
@ BjornVS > wil je voor de parameters mijn bevindingen omtrent lengte/bouw/werkelijke kilogrammen ontvangen? Wellicht helpt dit om de parameters in jullie systeem te optimaliseren?

Ik heb begrepen dat we op zeer korte termijn al kunnen gaan inloggen zodat we alvast kunnen gaan stoeien met de software. Als de voerautomaat komt kunnen we dan direct vol gas gaan met die banaan...

De testers hebben per mail een device nummer gekregen.
Na eerst een account aangemaakt te hebben kun je het device aanmelden.

Met de Koi parameters van Croesmaster wil ik graag stoeien om te kijken of de berekening voor het gewicht van de koi geoptimaliseerd moet worden.

Groet Stephan

Noodle

Quote from: StephanVS on May 11, 2019, 19:18:24 PM
Quote from: Noodle on May 10, 2019, 22:35:41 PM
Quote from: Croesmaster on May 10, 2019, 12:43:16 PM
@ BjornVS > wil je voor de parameters mijn bevindingen omtrent lengte/bouw/werkelijke kilogrammen ontvangen? Wellicht helpt dit om de parameters in jullie systeem te optimaliseren?

Ik heb begrepen dat we op zeer korte termijn al kunnen gaan inloggen zodat we alvast kunnen gaan stoeien met de software. Als de voerautomaat komt kunnen we dan direct vol gas gaan met die banaan...

De testers hebben per mail een device nummer gekregen.
Na eerst een account aangemaakt te hebben kun je het device aanmelden.

Met de Koi parameters van Croesmaster wil ik graag stoeien om te kijken of de berekening voor het gewicht van de koi geoptimaliseerd moet worden.

Groet Stephan

Top, ik zit er al in.
Er komen volgende week nog meer gewichten van koi zodat we nog meer referentie hebben.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Heb de mail ook ontvangen en ga me de komende dagen eens verdiepen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Quote from: Johan relou on May 06, 2019, 19:37:51 PM
Gaat het alleen om temperatuur gerelateerd voeren of nog mooier op waterkwaliteit gericht voeren? Of zeg ik nu iets geks.

Gr. Johan.

Temperatuur gecontroleerd is niet zo moeilijk (zie mijn topic over Domotica). Ik ga dat dit jaar ook maken,
Ben ook benieuwd naar voeren op basis van waterkwaliteit (temp in combinatie met ammoniak en nitriet) + automatisch verversen.
Ook dat is niet heel moeilijk, en best goedkoop en betrouwbaar te realiseren, mits je deze waarden kunt meten op continue basis.
Daar heb ik me nog niet in verdiept. Op Ali-express zie ik van allerlei sensoren maar weet nog niet precies hoe.

Misschien leuk om daar ook met een aantal mensen eens naar te kijken?

Madinees

Vergeet er bij te zetten dat mooi initatief is!

(en hopelijk goed alternatief voor de in Europa, vergeleken met VS, overprijsde Koicafe)

Croesmaster

Quote from: StephanVS on May 10, 2019, 14:59:30 PM
Hallo Croesmaster,
Ik kan de lichaamsbouw berekenen aan de hand van lengte en gewicht van de Koi.
Graag ontvang ik de gegevens die je van de Koi heb, kan ik kijken of het overeen komt volgens de berekening die ik nu heb.
Groet Stephan

Stephan,

je hebt een mail van me gekregen. Ik zie je app wel verschijnen.

:y:

Rob en tara koi

Quote from: StephanVS on May 10, 2019, 14:59:30 PM
Hallo Croesmaster,
Ik kan de lichaamsbouw berekenen aan de hand van lengte en gewicht van de Koi.
Graag ontvang ik de gegevens die je van de Koi heb, kan ik kijken of het overeen komt volgens de berekening die ik nu heb.
Groet Stephan

Hoi stephan

Is er ook bekend wat de voerautomaat gaat kosten ?
En zoeken jullie nog testers ?
Merendeel van het koi bestand is boven de 70 cm

Noodle

Hoi Rob,

Ik zet je op het reservelijstje.
Mocht er iemand uitvallen van de huidige 12 dan maak je kans om nog in te haken.  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Rob en tara koi


Pat

Tis een mooi iets, voeren op watertemperatuur.

Enkel vraag ik me af of dit bij de "MEESTE koihouders" wel gaat werken.
Het goed blijven eten van de koi hangt toch van meer factoren af dan enkel gewicht/lengte/watertemperatuur.
Ik vermoed dat de meeste in de problemen gaan komen als ze 1 % laat staan 2 % per dag moeten gaan voeren.

Maar voor sommige zal dit wel een uitkomst zijn  :y:
Ben benieuwd naar de ervaringen.


Croesmaster

Pat. Dat kan inderdaad nog wel eens een issue gaan worden. Als ik 1% per dag "moet" gaan voeren betekend dit dat mijn filter 1100 gram voer per dag moet afbreken. Dat zal een uitdaging gaan worden denk ik.

Vandaar een vraag die bij me op kwam!  IS ER EEN TABEL WAARIN STAAT HOE SNEL VOER VERTEERT BIJ WELKE TEMPERATUUR??

Ik kan er bv bij 20gr. wel 1100 gram voer ingooien maar als het langer duurt voordat het verteert is dan dat de volgende lading weer gegeven komt, dan heeft het weinig nut lijkt me.

Wie o wie kan me daar antwoord opgeven?  Op de app vanmiddag een interessante discussie gehad. Wellicht kunnen we die hier voortzetten of kort samenvatten.

Theokoi1962

Zeer zeker een interessante en belangrijke opmerking Henri. De E-feeder biedt inderdaad de mogelijkheid om erg nauwkeurig percentages in te stellen gerelateerd aan temperatuur.
Ik heb aanstaande maandag samen met Bas een afspraak bij een grote voerproducent in Duitsland, JBL.
Dit gaat primair over de meetsetjes die wij bij de adviesgroep koi&vijver gebruiken, maar er zal genoeg tijd zijn om dit aan te kaarten.
Net als de meeste voerproducenten hebben zij seizoenenvoer, dus je mag toch wel aannemen dat daar over nagedacht is.
Er zal al best veel over gepubliceerd zijn, maar ga het toch vragen. Later, in Juni gaan we met de KVA naar Coppens zoals het zich nu laat aanzien. Ga ik dezelfde vraag stellen
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400