Vijver en koi van Rinus en Ria

Started by Rinikoi, April 14, 2019, 16:56:08 PM

Previous topic - Next topic

Rinikoi

Hallo allemaal,

Even voorstellen van onze kant. In 2008 hebben we onze eerste koivijver bebouwd en waren we er erg fanatiek mee. Totdat onze dochter werd geboren in 2011. Toen hebben we deze vijver gesloopt. Achteraf erg veel spijt gehad en deze vijver hebben we begin 2018 weer onbebouwd met sandwich panelen. De vijver is incl filter rond de 24 kuub en er zitten 9 koi in waaronder 3 tosai 4 jonge nisai en 2 wat ouder. Sommige hiervan zullen de vijver met de tijd verlaten om weer wat betere vissen voor terug te kopen.

De filterlijn  bestaat uit een oase trommelfilter waar drie 110 leidingen op uit komen. Vanuit de trommel gaat het naar een Nexus 320 en gaat doormiddel van 2 pompen met 2 x 75 retour naar de vijver.   

Hieronder een foto van de vijver en wat koi die er op dit moment inzwemmen. Volgende week komt er nog kohaku van Sakai fish farm bij en een Ochiba/chagoi



SjuulD

Erg mooi gedaan jullie vijver , ziet er netjes uit. De eerste showa is ook wel echt een plaatje.

mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Heel mooi ook de vissen mogen er zijn  :y: :y:

nico1012

erg mooie vissen. heb je ook een foto van je filter opstelling.

Groeten
Nico

Rinikoi

Quote from: SjuulD on April 14, 2019, 21:27:04 PM
Erg mooi gedaan jullie vijver , ziet er netjes uit. De eerste showa is ook wel echt een plaatje.

mvg

Bedankt voor de complimenten!

Rinikoi


Rinikoi

Quote from: nico1012 on April 15, 2019, 10:20:54 AM
erg mooie vissen. heb je ook een foto van je filter opstelling.

Groeten
Nico

Thanks Nico! Ik heb vanmiddag even een foto gemaakt..


Bas42

Mooie vijver met een geweldige overkapping  :y:. En idd ook hele leuke vissen. Vooral vis 1 en 3 kunnen mij bekoren.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Rinikoi

Quote from: Bas42 on April 16, 2019, 08:16:38 AM
Mooie vijver met een geweldige overkapping  :y:. En idd ook hele leuke vissen. Vooral vis 1 en 3 kunnen mij bekoren.

Bedankt Bas! De eerste showa is van Okawa een jonge nisai en de tancho showa is van Omosako ook een jonge nisai

nico1012

Hele mooie Okawa Showa, wist niet dat die zulke mooie Showa kweekte.


Rinikoi

Vanmorgen even het gootje van de trommelfilter schoonmaken. Zie ik opeens deze salander tegen. Ze zat gewoon rustig op het randje van de motor. Ik verwachte het niet dus ik schrok me rot. Hoe deze erin is gekomen is mijn een raadsel.

Bram 3.0

25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Rinikoi

Bedankt Bram! Uw vijver en filterinstallatie ziet er ook top uit!👍

Rinikoi

Na dat onze kohaku  " De Dream" had meegedaan aan koiidol was ze niet in de prijzen gevallen. Deze maand hebben we weer meegedaan met een showa van Okawa en een mooie derde plaats behaald met de meeste jurypunten.


Perry