Vijver en koi van Rinus en Ria

Started by Rinikoi, April 14, 2019, 16:56:08 PM

Previous topic - Next topic

Madinees

Mooi om te volgen. Bizar hoe snel sommige mensen een vijver kunnen bouwen. Ik heb er hier een jaar over gedaan....
(inclusief afbreken van de oude vijver)

Rinikoi

Volgende week dinsdag gaan ze de folie erin lassen. We hebben er dan vanaf het graven gezien, 2.5 week over gedaan. Elk vrij uurtje is er in gestopt! Maar met sandwich panelen bouwt het erg snel. De vissen zwemmen vanaf mei in een zwembad en willen graag de vijver in. En wij zullen erg blij zijn als de basis staat!

Rinikoi

Morgen komen ze de folie lassen. De vijver staat er klaar voor

Fredb

Dan tref je het nog mooi met het weer!

Perry


Rinikoi

Quote from: Fredb on September 21, 2020, 19:58:19 PM
Dan tref je het nog mooi met het weer!

Ja we hebben het erg getroffen! Het grondwaterpeil staat erg laag. En vanaf woensdag geven ze weer wat regen op


Rinikoi

Het vullen van de vijver is begonnen😀 Morgen of overmorgen de filters aansluiten!

Fredb


Madinees

Quote from: Rinikoi on September 23, 2020, 12:55:24 PM
Het vullen van de vijver is begonnen😀 Morgen of overmorgen de filters aansluiten!

Nice en ongelofelijk snel en toch netjes! Ik vroeg me af wat dat buisje vooraan rechts op de foto is?

Rinikoi

Quote from: Madinees on September 23, 2020, 19:55:12 PM
Quote from: Rinikoi on September 23, 2020, 12:55:24 PM
Het vullen van de vijver is begonnen😀 Morgen of overmorgen de filters aansluiten!

Nice en ongelofelijk snel en toch netjes! Ik vroeg me af wat dat buisje vooraan rechts op de foto is?

Dankje! Dat is de overloop van de vijver. Die zit aangesloten op het riool. De zijkant wordt aangevuld met grond en later aangeplant. Dus je ziet er straks niks meer van.

Rinikoi

Vissen hebben vanaf Mei in een zwembad gezeten   met als filtering de Nexus 320. Deze staat nu te koop omdat we een bewegend bed module van oase hebben gekocht. De vissen hebben het erg goed gedaan in het zwembad. En zwemmen nu een rondjes in de nieuwe vijver😍

Binnenkort volgen er wat foto's van de vijver en de vissen


Rinikoi

Het filter is aangesloten en de vijver is aan het bijvullen. Nu nog de filterput maken en dan is de basis klaar! Volgend jaar kan de afwerking beginnen.

Bas42

Strakke bak en mooi voor de winter gereed. Veel success en plezier  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Rinikoi

Thanks Bas! Dat gaat wel lukken. Is een prachtig gezicht om de vissen vanaf de bank in de vijver te zien zwemmen. Ze doen het erg goed