Matsue Kohaku van Johan.

Started by Johan relou, March 10, 2019, 22:16:11 PM

Previous topic - Next topic

Johan relou

Hierbij ook mijn topic met mijn matsue kohaku. Gelukkig zag deze kohaku er bij kkw nog beter uit dan op de foto.
Het shiroji is stukken beter en de borstvinnen zijn gewoon mooi transparant.

Hij zwemt inmiddels in de opgroei op 18 graden over een weekje ga ik de temperatuur opbouwen en de voerautomaat erop zetten.

Gr. Johan  relou.

Fredb

mooie vis! helemaal mijn smaak :y:

Croesmaster

Inderdaad mooie vis. Goede keuze.

Perry

Zal een mooie drie stapper worden

nico1012

Perry waarom denk je dat het een 3 stapper gaat worden.
Heb er niet veel verstand van maar zie bijna nooit dat dit nog breekt als de vis al relatief groot is.

Bas42

Twee of driestaps is ook niet zo interessant volgens mij en zal niet afdoen aan het patroon en de uitstraling van de vis. Of het patroon nog gaat breken zal de tijd leren.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Quote from: nico1012 on March 11, 2019, 16:57:49 PM
Perry waarom denk je dat het een 3 stapper gaat worden.
Heb er niet veel verstand van maar zie bijna nooit dat dit nog breekt als de vis al relatief groot is.

Gokje 😉

Johan relou

Ik betwijfel ook of het patroon gaat breken maar dat maakt het ook wel spannend.
Mij maakt het niet uit ik vind het sowieso een geweldige kohaku.

Gr. Johan.

Stefan V


Croesmaster

Quote from: nico1012 on March 11, 2019, 16:57:49 PM
Perry waarom denk je dat het een 3 stapper gaat worden.
Heb er niet veel verstand van maar zie bijna nooit dat dit nog breekt als de vis al relatief groot is.

Het beni aan de verbinding waar deze zou kunnen gaan breken is vrij intense. Ik twijfel daarom ook of het gaat breken. Over een jaar of zo weten we meer.  :D

Johan relou

Even een berichtje!

De matsue kohaku zwemt nu inmiddels 1 maand verwarmd binnen op 24 graden.
Hij zwemt in 1200 ltr met nog 2 andere koi.

Ik voer ze 8 tot 10 keer per dag en ik ververs dagelijks 80 ltr water op tempratuur.
De bak was al ingedraaid dus de waterkwaliteit is in orde.

Toch zie ik dat het beni al minder intens is, ik zal het dus zeer goed in de gaten moeten houden..

Tot nu toe nog geen reden tot paniek en de kans is ook best groot dat het wat terug loopt en daarna stabiliseert.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten Johan. 

Perry


Johan relou

Denk het wel maar dan zal ik hem een keer moeten netten.
Alleen heb ik de ervaring dat wanneer ik ga scheppen en meten dat ze een paar dagen het voer laten liggen dus ja dat stel ik nog even uit. 
Weet dat dit bij andere niet het geval is maar ik heb dit altijd. Al tientallen keren zo ervaren.

Gr. Johan.

Bas42

Quote from: Johan relou on April 10, 2019, 21:59:15 PM
Denk het wel maar dan zal ik hem een keer moeten netten.
Alleen heb ik de ervaring dat wanneer ik ga scheppen en meten dat ze een paar dagen het voer laten liggen dus ja dat stel ik nog even uit. 
Weet dat dit bij andere niet het geval is maar ik heb dit altijd. Al tientallen keren zo ervaren.

Gr. Johan.
Je bent echt niet de enige Johan. Bij mij ook. Als ik de vissen heb genet en gemeten zijn ze 2 dagen van de wap. Dan kan ik er ook gerust de voerautomaat er uit trekken .... Daarna is het business as usual.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Hier in de vijver ook wel een beetje
Zondag geschept en merk nog dat ze dat niet fijn vinden