Watertemperatuur wat is die bij jou

Started by Perry, March 02, 2019, 19:47:36 PM

Previous topic - Next topic

Perry


Madinees

Quote from: Floris on September 28, 2021, 21:50:35 PM
Hier nog steeds op de 24

Dat kost bij mij wel serieus stroom nu. Daarom laat ik wat zakken. Bij jou niet?

Floris

Kost zeker stroom nu maar niet heel veel meer dan in de vorige maand.

mtsry1968

Vanmorgen 15.2 °C afgelezen op de thermometer van mijn onverwarmde maar wel geïsoleerde vijver. Twee weken geleden was het nog rond de 20 °C.

Madinees

Quote from: Floris on September 28, 2021, 23:44:58 PM
Kost zeker stroom nu maar niet heel veel meer dan in de vorige maand.

Dat is bijzonder! Ik heb vorige maand relatief weinig gebruikt om hem op 23 graden te houden. Heb hem nu op 19 staan (en daar wil ik hem op houden) maar zelfs nu gebruikt hij al net zoveel per dag als vorige maand.

Floris

Normaal gesproken zou het idd bijzonder zijn maar dit bevestigd voor mij dat ik een hoop afkoeling heb door de grote hoeveelheid verversing die ik doe. Ik denk dat daarom het verschil kleiner is. Vorige maand was bij mij het verbruik ook al flink hoger dan in juli namelijk.

Madinees

Hoeveel kw gebruik je nu ongeveer per dag om hem op de 24 te houden? Hier kost het me al 6kw om hem nu op 18 te houden (nu heeft het ook veel geregend en gewaaid icm met lage temperaturen natuurlijk).

Albert-jan

15C op naar de winterkap, met al die regen en wind wil dat wel helpen denk ik  :y:
10m3 vijver met 9 koi.

Floris

Quote from: Madinees on October 01, 2021, 09:27:02 AM
Hoeveel kw gebruik je nu ongeveer per dag om hem op de 24 te houden? Hier kost het me al 6kw om hem nu op 18 te houden (nu heeft het ook veel geregend en gewaaid icm met lage temperaturen natuurlijk).

Begint nu toch wel behoorlijk op te lopen... heb het even nagekeken en de afgelopen dagen gemiddeld 35 kW per dag😱😅

Afgelopen maand gemiddeld 19 kW per dag.

abroeders

Vanaf 26 september de temperatuur rustig van 23,5 naar 19,5 graad laten teruglopen. Twee dagen geleden heb ik de warmtepomp van 'eco' naar 'boost' mode gezet omdat ik het idee heb dat het rendement in 'eco' stand bij lage temperaturen niet optimaal is.

Gemiddeld verbruik in september 8kW per dag om tot 26 september de temperatuur op 23,5 en daarna op 19,5 te houden. Nu in oktober zit ik ook op gemiddeld een dikke 8kW per dag om 19,5 graad aan te houden.

Eind deze maand toch maar eens aan de winterkap beginnen.



Dennis


Albert-jan

10m3 vijver met 9 koi.

Madinees

Quote from: abroeders on October 05, 2021, 16:57:58 PM
Vanaf 26 september de temperatuur rustig van 23,5 naar 19,5 graad laten teruglopen. Twee dagen geleden heb ik de warmtepomp van 'eco' naar 'boost' mode gezet omdat ik het idee heb dat het rendement in 'eco' stand bij lage temperaturen niet optimaal is.

Gemiddeld verbruik in september 8kW per dag om tot 26 september de temperatuur op 23,5 en daarna op 19,5 te houden. Nu in oktober zit ik ook op gemiddeld een dikke 8kW per dag om 19,5 graad aan te houden.

Eind deze maand toch maar eens aan de winterkap beginnen.

Ja hier ook, wil eigenlijk niet meer dan 6-8kw per dag gebruiken. Nu met koude nachten gaat winterkap denk ik oook wel veel schelen. Zat eerst te denken de warmtepomp en trickle er af te halen tegelijk met de winterkap. Maar ga denk toch nog ff in november een maandje testen met allebei tegelijk.

Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

13.5 met kap. Herfst / wintervoer binnenkort. Doorvoeren zolang het kan.
10m3 vijver met 9 koi.