Watertemperatuur wat is die bij jou

Started by Perry, March 02, 2019, 19:47:36 PM

Previous topic - Next topic

Madinees

Quote from: Fredb on April 08, 2021, 20:16:45 PM
Met die kouwe wind er op, is het natuurlijk dweilen met de kraan open.

Hier 10 graden met kap, en nog zonder hulp

Ja zeg dat. Maar ben toch blij dat ik nog op de 15 zit. Als ik hoor waar sommigen op zitten, lijken wel winterse waardes!
Nadeel van men kap is dat hij er niet snel even op of af kan.

Albert-jan

10m3 vijver met 9 koi.

nico1012


Bram 3.0

Verwarming 2 weken geleden uit de vijver gehaald en het ging goed met de tempratuur.
Helaas de afgelopen week watertemperatuur gezakt naar 8.5 graden Celsius.
Gelukkig zijn de vooruitzichten voor de komende week beter.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Dennis

Ik denk niet dat het komende week veel beter gaat worden,met de nachtvorst die er aan komt.Hier nu op 11.2 graden,kap ligt er nog op,vandaag zijn de eerste korreltjes voer er in gegaan.

abroeders

8 tot 8,5 graden op het moment, zonder kap. Ik houd op marktplaats de advertenties voor polycarbonaat kanaalplaten in de gaten voor komende winter.

Bas42

Na een stroomstoring draait de verwarming gelukkig weer dus op naar de 11-12 graden.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Ivm. aanschaf warmtepomp hou ik mijn vijver sinds anderhalve week op 15 graden. De vissen vinden het heerlijk en mijn filter is zo aan het opstarten. Gelukkig kan ik de nachtelijke daling (afgelopen nacht weer nachtvorst :'( ) opvangen.

Bas42

Quote from: Croesmaster on April 12, 2021, 13:01:29 PM
Ivm. aanschaf warmtepomp hou ik mijn vijver sinds anderhalve week op 15 graden. De vissen vinden het heerlijk en mijn filter is zo aan het opstarten. Gelukkig kan ik de nachtelijke daling (afgelopen nacht weer nachtvorst :'( ) opvangen.
Vanwaar de tranen dan Henry? Toch mooi dat je deels weersonafhankelijk bent geworden. Of zijn de tranen voor jezelf omdat je geen biertjes aan de vijverrand kunt drinken zonder te rillen ..... ;) 8)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Niet miepen Henri
Anders kom ik het wel demonteren voor je

Croesmaster

 :) die tranen zijn meer dat het best wel triest weer is. Ik heb nu een stoombad in de tuin liggen. Buiten -1 en vijver 15 graden. Dan moet de pomp er ook wel aan trekken om hem op peil te houden.

Perry


Bas42

Quote from: Croesmaster on April 13, 2021, 08:00:46 AM
:) die tranen zijn meer dat het best wel triest weer is. Ik heb nu een stoombad in de tuin liggen. Buiten -1 en vijver 15 graden. Dan moet de pomp er ook wel aan trekken om hem op peil te houden.
Kun je lekker met vrienden (en vriendinnen) in de "jacuzzi". Die vrouwen vinden het heerlijk als die koi aan hun tenen knabbelen. Maak je ze gewoon wijs dat het van die uit de kluiten gewassen visjes zijn die je normaal in die voetbaden hebt zitten en je eelt eraf knabbelen. Dan ben je de man in Heerwaarden en een vijver vol vrouwen  ;) :y: :-*
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Floris

Hier dankzij de warmtepomp op 17°C zonder kap

nico1012

dat is een mooie temperatuur Floris ben gezond jaloers