Watertemperatuur wat is die bij jou

Started by Perry, March 02, 2019, 19:47:36 PM

Previous topic - Next topic

werner2

hier sinds paar dagen 14.5 /15 graden, hou dekap er nog ff op , mss komende week wel vaker open en meer meer open  ivm de voorspelling van rond de 20 C .

koi dokter komt langs morgen , heb wat schuren en springers van yamabuko en platinum ogons , ben benieuwt ,'water waardes zijn goed gh 9 kh 6 ph 8 amm 0 nitriet 0 nitraat iets verhoogd .
plantenfilter begint goed te groeien etc.
   
35 m3 3x5.5 x2 m, Oase titanium 51000 pomp  ,Makoi biorotator 50 met 4x inlaat ,1x air aqua 75 W lamp, 1x ultrasieve met Makoi 4 traps trickle op skimmers met oase 16m3 pomp
16 stuks koi
gebouwd in 2021/22 en sinds April 2022 in bedrijf

Albert-jan

15.8C had stiekem meer verwacht al.
10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Komende week wordt het weer koud met nachttemperaturen tegen het vriespunt .... Blij dat mij kap nog niet verwijderd is ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Hier ook
Nog heel ff vol houden ak is het water hier mooi 17+ op het moment

Floris

Met hulp van een warmtepomp hier nu 18 graden

Fredb

10 graden. en gezien de weervoorspelling, laat ik de warmtepomp nog ff uit

Madinees

Hier ook 18 graden met warmtepomp. Komende weken mooie testcase. Kijken hoeveel energie het kost om  hem op 18 graden te houden zonder kap.
Deze week met twee vingers in de neus maar komende weken zal het anders worden.

Freek123

11 graden met kap, zonder verwarming. Je moet ze niet teveel verwennen, worden ze hard van
:P
10M3 HDPE met pompgevoed 3 kamer filter. Trickle zelfbouw w.a.g

Freek123

zal komende week wel weer minder worden.

Vraag: je kan niet je eigen bericht na plaatsen nog aanpassen ??
10M3 HDPE met pompgevoed 3 kamer filter. Trickle zelfbouw w.a.g

Fredb

Antwoord: nee 8)

Dat kan nog wel binnen een bepaalde tijd (weet helaas niet hoeveel :-[ een minuut of zo)
Dit is gedaan om (soms emotionele) postings waar een reactie op komt, niet in een ander perspectief te plaatsen achteraf.

Je kan een moderator vragen om je bericht te veranderen. De verandering wordt dan wel altijd aangegeven.

Freek123

10M3 HDPE met pompgevoed 3 kamer filter. Trickle zelfbouw w.a.g

Albert-jan

14.8C met moeite, huidige weerbeeld (kou wind sneeuw) helpen niet mee.
10m3 vijver met 9 koi.

Freek123

10,8 onder de kap zonder verwarming. Gemeten met een IR-280 van Voltcraft. < 0,95 >
10M3 HDPE met pompgevoed 3 kamer filter. Trickle zelfbouw w.a.g

Madinees

Quote from: Madinees on April 01, 2021, 22:21:31 PM
Hier ook 18 graden met warmtepomp. Komende weken mooie testcase. Kijken hoeveel energie het kost om  hem op 18 graden te houden zonder kap.
Deze week met twee vingers in de neus maar komende weken zal het anders worden.

Hier draait de warmtepomp vollop en ben er nu erg blij mee. Toch kan hij de water niet op de 18 graden houden met dit rotweer.
De laatste dagen is hij rustig teruggezakt naar 15 graden. Met de vooruitzichten, en wat hogere dagtemperaturen, denk ik dat hij weer kan stijgen naar de 18 graden.
Heb een paar weken geleden de kap er af gehaald maar daar ben ik nu dus de dupe van ;-) Pomp gebruikt nu gemiddeld 15kw per dag (20 uur gemiddeld 750 watt). Ik ben er wel blij mee en de vissen nog meer.

Fredb

Met die kouwe wind er op, is het natuurlijk dweilen met de kraan open.

Hier 10 graden met kap, en nog zonder hulp