Watertemperatuur wat is die bij jou

Started by Perry, March 02, 2019, 19:47:36 PM

Previous topic - Next topic

Perry

Quote from: Madinees on February 13, 2021, 09:35:25 AM
Quote from: Perry on February 13, 2021, 09:24:57 AM
Hier gaat de kraan dadelijk ook ff extra open
Zag gisteren dan die net boven de 15 zat

Als je de weersvoorspelling van Brabant bekijkt én jou verwarmen dan heb jij komende week de start van het seizoen ;-) !


Was nog niet gestopt met het seizoen 🤣

Dennis

Vanmorgen 5.5 graden,met de koudste nacht van deze winter,  min 11,5 graad toen het van morgen licht werd.

Fredb

Het positieve is dat het weer licht werd  :y:

Dennis

Haha,gelukkig wel Fred.Zelf vind ik de kou niet erg,behalve voor de hobby is het niet echt ideaal,verder lekker houtkachel aan en morgen voor het huis nog een stukje schaatsen :)

Fredb

het is de laatste dagen ook schitterend weer! Maar sinds ik een vijver heb, is het genieten daarvan een beetje dubbel   :-[

Bas42

Hier nog niet onder de 6 graden geweest. Laatste nacht met matige vorst ..... Daarna dooi en eind volgende week weer 12-13 graden. Gaat goed komen met watertemperaturen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Quote from: Fredb on February 13, 2021, 19:57:33 PM
het is de laatste dagen ook schitterend weer! Maar sinds ik een vijver heb, is het genieten daarvan een beetje dubbel   :-[


Mee eens Fred maar zoals het nu gaat is eigenlijk prima
Even kort flinke vorst en daarna weer door naar het voorjaar

Albert-jan

5.7C  en maar even een flinke waterwissel om wat te verwarmen met koud kraanwater  :y:
10m3 vijver met 9 koi.

Noodle

Zo, dat was de winter. Gas dr op, weg met die sneeuw, morgen weer op 8 graden en overmorgen weer voeren.... 8)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Dennis

Quote from: Noodle on February 14, 2021, 16:29:28 PM
Zo, dat was de winter. Gas dr op, weg met die sneeuw, morgen weer op 8 graden en overmorgen weer voeren.... 8)
Als ik die watertemperaturen in Brabant zo lees,hebben ze daar nog geen winter gehad :)

Fredb

het valt mij op dat bijna niemand hier een temperatuur post, die onder de 5 graden is. Waarom niet?

Bas42

Quote from: Fredb on February 14, 2021, 22:17:54 PM
het valt mij op dat bijna niemand hier een temperatuur post, die onder de 5 graden is. Waarom niet?
Laagste temperatuur in mijn vijver was 5,8 graden gisteren gemeten. En heb hier toch ook vier dagen op de schaatsen gestaan op de lokale meren en plassen Fred. Maar een goede kap op de vijver, de filterput afgedekt met een extra folie om kpou en vocht buiten te houden is het me gelukt om dit gedurende een week onder controle te houden. Ondanks -12 tot 15 graden in de nacht niet meer verloren als 0,2 graden per etmaal.  Mij hoor je dus niet klagen. Heb bv wel de sneeuw op de kap en de filterput  laten liggen als extra isolatielaag ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

Vanmorgen 5.3 graden,hopelijk de koudste temperatuur van de winter,en gaat de temperatuur weer omhoog.Ik denk dat de meeste personen die hier wat posten,het goed voor elkaar hebben,met afdekking/overkapping en eventueel verwarming,Dan kom je niet snel onder de 4 graden.

Fredb

hier nu 4.2 graden. Met kap. Al had ik niet regelmatig ververst, had ie gewoon naar de 3 graden gegaan.

Misschien is het dan wel zo, dat ieder die hier post, het goed voor elkaar heeft.

Bas42

Quote from: Fredb on February 15, 2021, 11:11:31 AM
hier nu 4.2 graden. Met kap. Al had ik niet regelmatig ververst, had ie gewoon naar de 3 graden gegaan.

Misschien is het dan wel zo, dat ieder die hier post, het goed voor elkaar heeft.
Dat weet ik wel zeker. Zat net even op facebook te lezen en zag toch weer verschillende vijvers met grote problemen. Met name pomp gevoede systemen zijn erg gevoelig als het filter niet goed is geisoleerd (lege / ingestorte vijvers tot gevolg). Maar moet zeggen dat ondanks de strenge vorst de ellende mij is meegevallen. Had meer ellende verwacht (of het wordt niet gemeld). Komende dagen alleen stijgende temperaturen met aankomend weekend gewoon 14 graden op de teller ..... Van strenge winter naar bijna voorjaar .... 8)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter