Watertemperatuur wat is die bij jou

Started by Perry, March 02, 2019, 19:47:36 PM

Previous topic - Next topic

Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

6.6 graden,vandaag het leidingwater gemeten en die is 7.8graden.Ik laat nu de waterkraan continu zachtjes door lopen om de vijver een beetje op temperatuur te houden.

Perry

Quote from: Dennis on January 10, 2021, 21:17:01 PM
6.6 graden,vandaag het leidingwater gemeten en die is 7.8graden.Ik laat nu de waterkraan continu zachtjes door lopen om de vijver een beetje op temperatuur te houden.


Wel opletten dat het water niet afgekoeld is voordat het in je vijver komt

Dennis

Ik heb het gemeten uit de kraan in de filterput,dan moet het nog een meter voor het in de vijver is,dat moet wel goed gaan :y:

Perry


Bram 3.0

Quote from: Dennis on January 10, 2021, 21:17:01 PM
6.6 graden,vandaag het leidingwater gemeten en die is 7.8graden.Ik laat nu de waterkraan continu zachtjes door lopen om de vijver een beetje op temperatuur te houden.
Hoi Dennis let op!
in het topic ,Wat zou je nooit meer doen,kwam ik 2 meldingen tegen die waarschuwen dat,bij langzaam de kraan open laten (laag debiet).
De afgiften van koper in de leidingen toeneemt en voor problemen kan zorgen.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Dennis

Bedankt voor de tip Bram,ik had het zelf ook gelezen.In de zomer als het heel warm is doe ik het ook zo,en heb nog geen problemen ondervonden.,nu is mijn laatste 10 meter leiding van aluminium misschien dat dat nog wat uitmaakt?Volgens mij zijn er koper test setjes in de handel,als ik nieuwe setjes bestel kan ik er gelijk  1 mee laten komen,en checken.

Perry


Dennis


Albert-jan

10m3 vijver met 9 koi.

Perry


Bram 3.0

25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry


Noodle

Volgens de seneye 8.4, ik ga weer effe voeren ze hebben honger.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Madinees

Ben benieuwd naar de mensen die niet in de meerwaarde van een kap geloven morgen voor temperatuur hebben met deze sneeuw.