News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Houdbaarheidsdatum voer

Started by Remco, March 20, 2021, 08:34:57 AM

Previous topic - Next topic

Remco

Goedemorgen,
Vraagje als een zak voer nog gesloten is , maar de datum op de verpakking is bijna verstreken, wel of niet voeren aan de koi?
Bederft het voer? Of is de werking vd samenstelling verminderd?

Alvast bedankt
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Perry

Denk dat je alles al zegt

Nog niet verstreken datum kan gewoon gevoerd worden
Na
Die datum zal het voer minder worden van kwaliteit

Madinees

Als de zak dicht is én het is nog niet maanden over de datum zou ik het gewoon voeren.
Zeker als het een gerenommeerd merk is.

Dennis

Als het niet te ver over datum is zou ik het gewoon voeren,het is niet zo dat het voer de houdbaarheidsdatum bereikt heeft,het ineens een stuk minder word,dat zal geleidelijk gaan.Hier voer ik veel shinko voer,dat stop ik aan het einde van het seizoen in de vriezer,en haal ik er in het voorjaar uit.Ik weet niet of dat met andere merken ook kan.

Remco

Top bedankt voor jullie reacties
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Bas42

Weet van leveranciers dat zij voer over de datum zelf voeren aan hun vissen. Maar er moet tegenwoordig een datum op. Voer is meestal vacuum verpakt en droog. Dus een paar maanden over de datum zou mij niet boeien. Heb vorig jaar diverse zakken van over de datum gevoerd. Geen enkel probleem en de vissen hebben het super gedaan op dat voer. Zorg dat voer wel altijd droog is opgeslagen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter