News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Orp meter

Started by Jan, January 26, 2021, 13:39:14 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Hallo , ben op zoek naar een orp meter , wie kan mij helpen voor een goede meter ,  ik kwam bij deze uit , OCS.Tec orp ozon , weet niet of het iets is , alvast bedankt

Bas42

Volgens mij ontbreekt een link.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Jan

Bij Amazon te bestellen

Floris

Quote from: Jan on January 26, 2021, 13:39:14 PM
Hallo , ben op zoek naar een orp meter , wie kan mij helpen voor een goede meter ,  ik kwam bij deze uit , OCS.Tec orp ozon , weet niet of het iets is , alvast bedankt

Zelf geen ervaring mee maar heb gehoord en gelezen dat deze meters/controllers erg goed zijn.

In een filmpje van KoiTV is laats ook de orp meter/controller van Milwaukee "getest" deze zouden ook erg goed moeten zijn

Madinees

Ik heb een gecombineerde ORP/PH meter van Hanna (zon groene penvorm). PH werkt super maar ORP werkt voor geen vijf centimeter.
Denk dat ik hem opnieuw met calibreren maar het duurt ook erg lang voor hij een goede waarde aangeeft. Iemand ervaring ermee?

Bas42

Hier een ORP meter van Milwaukee. Voor een betrouwbare meting moet ik de ORP-meter echt meer dan 10 minuten in het water laten liggen (in tegenstelling tot bv een meting in de ijkvloeistof waar direct de juiste waarde wordt aangegeven ....).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Quote from: Bas42 on January 27, 2021, 08:46:38 AM
Hier een ORP meter van Milwaukee. Voor een betrouwbare meting moet ik de ORP-meter echt meer dan 10 minuten in het water laten liggen (in tegenstelling tot bv een meting in de ijkvloeistof waar direct de juiste waarde wordt aangegeven ....).

Haha ok, wist ik niet. Ligt het toch niet aan de meter dan ;-)
Zal hem eens herijken en dan nog eens meten.

Bram 3.0

Quote from: Bas42 on January 27, 2021, 08:46:38 AM
Hier een ORP meter van Milwaukee. Voor een betrouwbare meting moet ik de ORP-meter echt meer dan 10 minuten in het water laten liggen (in tegenstelling tot bv een meting in de ijkvloeistof waar direct de juiste waarde wordt aangegeven ....).
Hoi Bas,het verschil in meetsnelheid wordt veroorzaakt doordat er 2 verschillende type meettips aan de meetsonde kunnen zitten.
a. Goud, b.Platina.Gouden tip wordt aanbevolen voor meetwaarde in het normale gebruikers gebied(na je Ozon installatie  die de generator bediend)
Platina tip wordt aanbevolen voor metingen met een hoge waarde (468 mv. b.v. gebruik van kp of andere oxidators)
Hoge waarde verschijnen sneller dan lage, vandaar dat je het de tijd moet geven.
Bovenstaande gegevens heb ik van een Duitse fabrikant van Orp meters.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

J@@p

Quote from: Madinees on January 26, 2021, 20:44:18 PM
Ik heb een gecombineerde ORP/PH meter van Hanna (zon groene penvorm). PH werkt super maar ORP werkt voor geen vijf centimeter.
Denk dat ik hem opnieuw met calibreren maar het duurt ook erg lang voor hij een goede waarde aangeeft. Iemand ervaring ermee?

Ik kon met de groene meter alleen de pH calibreren en de ORP niet. Zie het filmpje.


Jan

Heeft er verder niemand ervaring mee met de OCS .tec orp ozon van Amazon te bestellen

Madinees

Quote from: J@@p on January 27, 2021, 14:33:12 PM
Quote from: Madinees on January 26, 2021, 20:44:18 PM
Ik heb een gecombineerde ORP/PH meter van Hanna (zon groene penvorm). PH werkt super maar ORP werkt voor geen vijf centimeter.
Denk dat ik hem opnieuw met calibreren maar het duurt ook erg lang voor hij een goede waarde aangeeft. Iemand ervaring ermee?

Ik kon met de groene meter alleen de pH calibreren en de ORP niet. Zie het filmpje.



Volgens mij moet je de afwijking tov de testvloeistof erbij tellen of aftrekken.

Bram 3.0

Een ideale pH electrode genereert bij eem ph waarde van 7 een spannings waarde van 0 millivolt bij 25 graden celsius.
Dus als je je calibratie van de ph goed gedaan hebt,is de volgende stap.Controle vloeistof voor de mv waarde.
Als je controle vloeistof 468 mv gebruikt b.v. en jouw meter geef een waarde van zeg 450 mv,dan moet je van wat je meet in de vijver er 18 mv aftrekken
om de juiste mv  waarde te bepalen.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

J@@p

Quote from: Madinees on January 27, 2021, 19:42:06 PM
Quote from: J@@p on January 27, 2021, 14:33:12 PM
Quote from: Madinees on January 26, 2021, 20:44:18 PM
Ik heb een gecombineerde ORP/PH meter van Hanna (zon groene penvorm). PH werkt super maar ORP werkt voor geen vijf centimeter.
Denk dat ik hem opnieuw met calibreren maar het duurt ook erg lang voor hij een goede waarde aangeeft. Iemand ervaring ermee?

Ik kon met de groene meter alleen de pH calibreren en de ORP niet. Zie het filmpje.



Volgens mij moet je de afwijking tov de testvloeistof erbij tellen of aftrekken.

Mee eens.

Jaap.

Jan

Ik heb een orp meter gekocht bij meditech , alleen het instellen van de meter heb ik nog een vraag , heb test vloeistof 470mv is het nu zo dat ik de meter in het vloeistof moet doen en dan met het stelschroefje op 470 mv moet draaien , wie kan me helpen hiermee