Bezinkruimte onder bwb

Started by Remco, January 14, 2021, 21:23:14 PM

Previous topic - Next topic

Remco

Had een vraag,
Is er een reden dat je steeds meer ziet dat er geen bezinkruimtes meer in het bwb zitten?
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Dennis

Bij een goed werkend bwb,met een degelijk voorfilter er voor,blijft er geen vuil liggen in je bwb.

Perry

Quote from: Dennis on January 14, 2021, 21:50:50 PM
Bij een goed werkend bwb,met een degelijk voorfilter er voor,blijft er geen vuil liggen in je bwb.


Dat denk ik ook

Remco

Ok dank je.
Maar dan is er eigenlijk ook geen optie meer om voor je gevoel de schuif even open te zetten voor het geval dat er wel afval zou liggen. Vind dat dan n sieve nog wel wat doorlaat.
Heb de screen ook al n keer vervangen dacht dat t daar aan lag. Maar is wel 300 misschien dit jaar eens de 200micron proberen,  want als ik zo af en toe de schuif open doe komt er altijd wel even bruin water door. Heb stukje doorzichtige pijp gebruikt.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Madinees

Hoi Remco. Bij een Sieve gaat er zeker nog wat doorheen. Of er wat blijft liggen in het BWB ligt ook denk aan de constructie daarvan.
Bij mij zitten de uitvoeren helemaal onderaan en ik heb veel flow. Beetje vuil wordt er door gaat komt weer in de vijver terecht.

Remco

Hier gaat het van onder naar boven. Met achter het bwb een mattenkamer. Merk nu wel dat ik nu de plantenfilter uit heb staan dat de flow geregeld  afneemt. De pomp draait ook op aangepaste kracht. Maar ik wil nu eigenlijk niet teveel de mattenkamer schoonspoelen.
Er komt n nieuwe regelbare pomp dus dat moet ik dan ook beter kunnen regelen.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Remco

Misschien overdag dan maar een vlies deken over de sieve leggen.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer