Ak op bezoek gehad

Started by Anthony, January 12, 2021, 13:05:04 PM

Previous topic - Next topic

Anthony

Sinds een week of 3 hadden wij problemen met onze vissen,  een 2 a3 tal koi's bleven op de bodum liggen met in getrokke borstvinnen.
Het water gecontroleerd  alle waardes waren uitstekend. Ik zat met de hande in het haar.
Daarop heb ik contact gezocht met de AK op de koicave site .
Binnen een uur had ik al contact ( wat echt super snel was) ik werd gebeld door 2 mensen van de AK. Samen hebben we een afspraak gemaakt voor een bezoek.
een AK-er is bij ons langs geweest ,en heel onze vijver door gelicht  ,en ook een paar visse afgestreken alle water waardes goed. Ook Was er niks op de afstijkjes te zien HELEMAAL niks . We hebbe samen zitte praten over hoe en wat .
En toen we zo aan het praten waren kwam er uit dat we een week of 4 geleden een red karasi toegevoegd hebben aan de vijver ,en dat de problemen vrij snel daarna begonnen zijn  op advies heb ik vircon s besteld en dat  ik dit dan dag 1 dag3 dag5  in het water moest doen dit heb ik gister 11-1-2021 gedaan voor de eerste keer. Ik kwam vanmiddag bij de vijver  en de koi's die op de bodum lagen zwemme weer rond ik maak de behandeling af nu dus nog 2x  hopelijk is het dan voorbij. Ik heb er in iedergeval weer vertouwe in .
Zo zie je maar weer hoe belangrijk een  quarantaine tijd is. Ik wil graag de AK heel erg bedanke   voor het snelle schakelen hartstikke bedankt jongs super top . Dit is waar de vereniging voor staat samen maken we de hobby nog mooier

Edit Fred; in verband met privacy, namen verwijderd