KOICAVE Chapter Utrecht.

Started by Noodle, December 16, 2020, 21:01:42 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Chapter Utrecht wordt vertegenwoordigd door de KoiCavers:

Stephan Schuller en Bart Meijer.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Stephan Schuller

Hallo allemaal,
Via dit bericht wil ik mij voorstellen aan de gehele koicave. Mijn naam is Stephan Schuller inmiddels alweer 33
jaar oud en ik kom uit Wilnis. Ik woon samen met mijn vriendin en 2 kids (zoontje 5 jaar oud en dochter 2 jaar
oud) in een mooie tussenwoning midden in de randstad.
Van jongs af aan ben ik altijd al bezig met "vissen". Vaak was ik aan de waterkant te vinden om een mooie
karper of snoek naar boven te tillen. Waarna er natuurlijk een aquarium op mijn slaapkamer moest komen, om
vervolgens een veel grotere in de woonkamer te nemen. Maar ja wat moet je in de zomer met je aquarium,
want we gaan niet binnen zitten natuurlijk. De nodige verzorging dat doen we maar ervoor zitten dat is toch
wat minder het geval. Dan maken we toch een vijver buiten (idee van pa en ma) en sindsdien ben ik verkocht.
De eerste vijver was een bakje van ik denk 750 liter ongeveer simpel filtertje erop, wat plantjes her en der en
wat goudvisjes en goudwindes erin. Prachtig! Na verloop van tijd toch een keer zo'n "dure" koi erin. Dus ik van
mijn verjaardag geld een leuke koi gekocht. Die vissen blijken best wel door te groeien, maar vissen passen zich
toch aan, aan de bak waar ze in zwemmen?!?! Nou dan maar een grotere vijver maken, want pa en ma vonden
het toch ook wel gezellig zo avonds op het terras lekker wat drinken en visjes kijken. De 2e vijver was een 3
kuub denk ik ongeveer en is qua uitstraling nog steeds de mooiste vijver die ik gehad heb, maar met grind op
de bodem en planten her en der en toch steeds meer koi ging dat niet helemaal geweldig. In 2011 kocht ik
samen met mijn vriendin onze eerste eigen woning. Via internet had ik een HDPE bak van 6m3 op de kop getikt
en deze met een aantal vrienden over de schuur getild en in de achtertuin geplaatst. "Wat een bak" zo groot. In
deze bak had ik 6 koi zwemmen en dat ging super ik had zelf een filtersysteem gebouwd, soort vortex en een
trickel dit werkte prima, maar qua onderhoud had ik er niet goed over nagedacht. Toen we in 2018 onze
huidige woning kochten moest er natuurlijk wel weer een vijver komen, maar zo onschuldig als ik ben "wellicht
iets groter" zei ik tegen mijn vriendin. Inmiddels was zij ook steeds meer gaan begrijpen waarom het zo leuk is
om koi te hebben, want ze eten zelfs uit je hand!! Diverse ideeën zijn over tafel gegaan en er ligt nu een mooie
bak van ongeveer 18m3 in de tuin en daar ben ik erg trots op. Op dit moment ben ik bezig om mijn bestand wat
te vernieuwen, omdat je toch anders gaat kijken in de loop van de tijd naar de koi. Zelf ben ik groot Showa fan
en als ik niet oppas nemen die de vijver over uiteraard zijn er meerdere variëteiten waar ik erg blij van
wordt, maar Showa vind ik toch echt wel geweldig.
Van verenigingen wilde ik eigenlijk vaak niks weten totdat ik het initiatief van de koicave voorbij zag komen. Dit
sprak mij erg aan en ik ben lid geworden van de vereniging. De vraag om regio caveman te worden zag ik
voorbijkomen en dat lijkt mij erg leuk om te doen. Gezien mijn woonplaats in de provincie Utrecht ligt, maar als
ik twee keer met mijn ogen knipper zit ik in Noord-Holland (en eigenlijk ook Zuid-Holland) zal ik in 2 provincies
actief zijn namelijk Utrecht en Noord-Holland. Ik hoop dat jullie mij weten te vinden wanneer jullie vragen
hebben en ik zal mijn uiterste best doen om de goede antwoorden/oplossingen te bieden. Geen vraag is dom,
er zijn wel domme antwoorden. Natuurlijk weet ik ook niet alles sterker nog lang niet alles, maar gelukkig
hebben we een mooie vereniging waarin veel kennis zit en die willen we ook zeker met elkaar delen. Via de
regio vrerdeling denk ik dat we dit mooi kunnen filteren en verdelen en kunnen we als vereniging verder
groeien. Nu kap ik ermee want ben alweer veel te lang aan het lullen
Stephan Schuller.

Stephan Schuller

Hier een foto van mij bij de vijver.

Perry

Zo dan ook lekker kort😂

Suc6 kerel

Fredb


Croesmaster

Welkom en veel succes als Chapter Caveman. :y:

Anthony

Welkom het is een goed verhaal super en we gaan mekaar zien 👍👍

bart

Even voorstellen!

Ik ben Bart Meijer, 44 jaar en woonachtig in vleuten met mijn vriendin en dochters van 6 en 3.
Ik ga samen met stephan de regio Utrecht vertegenwoordigen binnen de koicave.
Het lijkt mij leuk om wat actiever de hobby te beleven en koicave is daar de uitgelezen kans voor.
Een jonge, dynamische club voor hobbyisten door hobbyisten!

Van jongs af aan al met vijvertjes aan het klooien bij mn ouders in de tuin.
Sinds 2004 in mij eigen tuin serieuzer aan het hobby-en. Jarenlang een mooie natuurvijver gehad waar ook koi's in zwommen natuurlijk.
In 2015 de stap naar een echte koivijver gemaakt, nu een mooie koivijver van 38m3 met
momenteel 15 koi's tussen de 40 en 80 cm erin en een plantenvijver  Van 10m3 erbij.
Hier zwemmen een paar fantastisch mooie en grote windes, goudvissen en zeelten in.

Het zelf bedenken en bouwen is voor mij een belangrijk en leuk deel van de hobby en ik heb dan ook
bijna alles zelf bedacht en gebouwd. Ook binnen de koicave hoop ik op dat vlak mijn steentje bij te kunnen dragen daar waar nodig.

Het lijkt mij leuk om voor jullie dingen te organiseren en te regelen. En samen met jullie de hobby te beleven.
Laten we hopen dat we elkaar snel, in levende lijve, mogen ontmoeten.

Groeten bart

Fredb


bart


Perry


Stephan Schuller