KOICAVE Chapter Friesland.

Started by Noodle, December 16, 2020, 20:41:34 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Chapter Friesland wordt vertegenwoordigd door de KoiCavers:

Roelof Drenth

Wil je ook chapter worden in Friesland stuur Daan even een mail naar info@koicave.nl  :y:
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Roelof

Mijn naam is Roelof Drenth, 34 jaar oud en woon samen met mijn vriendin en zoontje in het wereldberoemde Jubbega.

De koi hobby is voor mij ruim 20 jaar geleden begonnen vanuit de hengelsport. In die tijd viste ik erg veel op snoek maar ook op karper. Na op een gegeven moment ergens de gekleurde "koikarper" te hebben gezien, wist ik eigenlijk meteen dat mijn nieuwe hobby was geboren.
Na bij mijn ouders te zijn begonnen met een badkuip zonder filter waarin alle vissen steeds dood bleven gaan, werd de beslissing genomen om een 20 kuub vijver aan te leggen volledig gericht op koi. In deze vijver van mijn ouders heb ik mijn hobby mogen ontwikkelen.

In mijn begin jaren binnen de hobby heb ik deze soms erg intensief en af en toe wat minder intensief beleefd. Dit had uiteraard te maken met meerdere interesses als je jong bent en je moet dus je tijd verdelen 😉.

De afgelopen 10 jaar ben ik de hobby steeds intensiever gaan beleven en werd het voor mij tijd om meer kennis op te doen, mijn kennis en ervaringen te delen en vrienden binnen deze mooie hobby te maken.

Een term die bij mij was blijven hangen is "Koicave" een groep ervaren en enthousiaste hobbyisten die met elkaar ervaringen en kennis deelden. Je zult begrijpen dat ik mij meteen heb aangemeld toen deze Koicave een echte vereniging is geworden!

Na een kennismaking met onze voorzitter tijdens het eerste evenement heb ik meteen aangegeven bereid te zijn om iets voor de vereniging in het noorden te betekenen. Dit aanbod werd vrijwel meteen met beide handen aangegrepen en was ik als één van de eersten aan boord.
Ik hoop samen met mijn collega's mooie evenementen voor jullie te mogen organiseren samen met onze bevriende dealers. En schroom niet om met vragen, van welke aard dan ook, contact met mij op te nemen.
Tot snel!

Perry

Mooi verhaal Roelof lekker kort ook 🤣

Roelof


Croesmaster

Welkom en veel succes als Chapter Caveman. :y:

Bas42

Leuk verhaal en mooi te zien dat de hobby in het Noorden ook zo leeft. De koicave zorgt voor het dichten van de kloof tussen Noord en Zuid  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Eliw

Als je van voorjaar een check wil doen op parasieten
Kan zoiets geregeld worden vanuit koicave
Of waar haal ik die informatie weg
Vriendelijke groet Erik

Perry

Quote from: Eliw on December 31, 2020, 19:12:43 PM
Als je van voorjaar een check wil doen op parasieten
Kan zoiets geregeld worden vanuit koicave
Of waar haal ik die informatie weg
Vriendelijke groet Erik



Als het goed is word je doorgestuurd naar iemand van de AK

wietzenu

Goed te weten dat de adviesgroep hiervoor is. Maar klein puntje van aandacht... ze hebben nog niemand in Friesland het lukt ze daardoor niet om voor de vooraf aangegeven prijs te komen... Kunnen ze niks aan doen natuurlijk het zijn vrijwilligers en kosten moeten wel gedekt worden.
11m3 - Kinshi High Tech Sieve - mini Trickle - NEXUS210 - 80ltr Helix BWB - EA Tempest

J@@p

Er worden nog mensen gezocht, maar die zijn moeilijk te vinden. Tot die tijd moeten de andere vrijwilligers meer kilometers maken.
https://adviesgroepkoienvijver.nl/adviseurs-gezocht/

Groeten, Jaap.

Bas42

Quote from: wietzenu on October 23, 2021, 20:23:38 PM
Goed te weten dat de adviesgroep hiervoor is. Maar klein puntje van aandacht... ze hebben nog niemand in Friesland het lukt ze daardoor niet om voor de vooraf aangegeven prijs te komen... Kunnen ze niks aan doen natuurlijk het zijn vrijwilligers en kosten moeten wel gedekt worden.
Dat klopt. We streven naar een landelijke dekking maar in een paar regio's in met name het Noorden en Oosten van Nederland is dat door omstandigheden (nog) niet gelukt. We stellen strengere criteria aan potentiele AK-adviseurs waarbij kennis en ervaring aantoonbaar aanwezig moet zijn (onder andere met succes gevolgd cursusprogramma). Als er dus iemand afhaakt is niet zomaar een vervanger beschikbaar. Gelukkig zijn een aantal advieurs bereid om dan wat extra kilometers te maken maar die adviseurs rijden veelal ook in een eigen auto waardoor bij een overschrijding van een bepaalde afstand een extra vergoeding wordt gevraagd ter dekking van de extra reiskosten.
Er wordt overigens gekeken naar een betere dekking met nieuwe adviseurs maar hangt soms mede af van het nog deels afronden van een opleidingstraject.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter