News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Aansluiten lucht

Started by Leon77, December 10, 2020, 15:44:03 PM

Previous topic - Next topic

Leon77

Ik heb een vraag over het aansluiten van lucht.
Ik heb een 3 kamerfilter en in kamer 1 wil ik Japanse luchtslang (zie foto 1) kamer 2 en 3 komen beluchte matten, heb voor elke kamer 6 luchtballen. Dus totaal 12 ballen met een verdeler (zie foto 2)

Hoe breng ik dit geheel samen naar een luchtpomp? Bij de pomp is een rubberen verloop meegeleverd.

Indien mogelijk graag foto's hoe jullie het opgelost hebben. Ik denk in plaatjes🤣 of wel ben niet zo bouwkundig aangelegd dat ik het gelijk snap.🤣

Budeltje

Met een slangtule die naar de juiste maat toe gaat. En als het verschil maar klein is met een slangklem en die flink aandraaien.
Beide artikelen bij bijv. Van Cranenbroek te krijgen.

Leon77

Kan je die slangthule dan op pvc aansluiten?
En bij die luchtverdeler kan ik daar ook naar pvc. Zodat ik die 2 met pvc met elkaar kan verbinden?

Perry

Wil je die Japanse luchtslang er ook tussen maken ??

Bas42

Volgens mij hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn. Bij de betere koi-zaken zijn allerlei verloopjes en slangentules te verkrijgen. Dus als je de de materialen meeneemt kunnen ze ja daar prima helpen met de benodigde materialen (en weet je ook zeker dat het past).

Ik begrijp dat je een deel van de lucht naar de verdeler wilt sturen en een deel van de lucht naar de beluchtingsslan. Ik hoop dat je luchtpomp voldoede capaciteit heeft daarvoor. Maar ik zou na een t-stuk in ieder geval in beide aftakkingen een afsluitertje plaatsen zodat je de luchttoevoer kunt regelen als de verdeler te weinig of teveel lucht gaat krijgen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Leon77

Quote from: Perry on December 13, 2020, 21:00:19 PM
Wil je die Japanse luchtslang er ook tussen maken ??

Niet er tussen,  maar er naast. 12 bollen voor de matten en de luchtslang naar een andere kamer. Aangestuurd door 1 luchtpomp

Leon77

Quote from: Bas42 on December 14, 2020, 11:39:24 AM
Volgens mij hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn. Bij de betere koi-zaken zijn allerlei verloopjes en slangentules te verkrijgen. Dus als je de de materialen meeneemt kunnen ze ja daar prima helpen met de benodigde materialen (en weet je ook zeker dat het past).

Ik begrijp dat je een deel van de lucht naar de verdeler wilt sturen en een deel van de lucht naar de beluchtingsslan. Ik hoop dat je luchtpomp voldoede capaciteit heeft daarvoor. Maar ik zou na een t-stuk in ieder geval in beide aftakkingen een afsluitertje plaatsen zodat je de luchttoevoer kunt regelen als de verdeler te weinig of teveel lucht gaat krijgen.

Dank voor je antwoord. Dat is idd de bedoeling. Dat ga ik even doen. Weet al aardig wat over pvc, voor het water alleen lucht had ik nog nooit op deze manier gedaan. En daar wordt ook niet zo vaak besproken