News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Zuurstof in de winter

Started by Sicco, December 03, 2020, 11:53:18 AM

Previous topic - Next topic

Bas42

Ik heb de hele winter door belucht. Deels om de circulatie in de vijver op gang te houden (en dus de vuilafvoer richting bodemdrains). Deels omdat ik de indruk heb dat het de vissen ten goede komt.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Quote from: Bas42 on February 23, 2021, 12:25:25 PM
Ik heb de hele winter door belucht. Deels om de circulatie in de vijver op gang te houden (en dus de vuilafvoer richting bodemdrains). Deels omdat ik de indruk heb dat het de vissen ten goede komt.

Ik belucht ook hele de winter, wel minder frequent (om de twee uur even een kwartier). Komt de activiteit van de vissen wel ten goede.
Weet eigenlijk niet of dat goed is, misschien verbranden ze zo juist wel te veel. Vooral door de stroming denk ik.

Bas42

Quote from: Madinees on February 23, 2021, 19:03:03 PM
Quote from: Bas42 on February 23, 2021, 12:25:25 PM
Ik heb de hele winter door belucht. Deels om de circulatie in de vijver op gang te houden (en dus de vuilafvoer richting bodemdrains). Deels omdat ik de indruk heb dat het de vissen ten goede komt.

Ik belucht ook hele de winter, wel minder frequent (om de twee uur even een kwartier). Komt de activiteit van de vissen wel ten goede.
Weet eigenlijk niet of dat goed is, misschien verbranden ze zo juist wel te veel. Vooral door de stroming denk ik.
Het hangt ook direct samen met je watertemperatuur.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

Ik denk ook dat de vissen actiever worden,van de beweging in het water,als je de luchtpomp aanzet,ipv.de extra zuurstof die het oplevert.

Madinees

Quote from: Dennis on February 24, 2021, 19:43:40 PM
Ik denk ook dat de vissen actiever worden,van de beweging in het water,als je de luchtpomp aanzet,ipv.de extra zuurstof die het oplevert.

Ik denk niet dat het komt door de extra zuurstof.Bij koud water heb je sowieso al snel een vrij hoog absoluut getal. Het is meer dat de stroming de vissen tot beweging brengt.