News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

K1 of Helix

Started by Hans, November 24, 2020, 13:53:14 PM

Previous topic - Next topic

Hans

Ik heb nu 100L K1 in mijn BWB. Is het raadzaam om dit te vervangen voor Helix? Waarom wel of niet?


Hans

Frans.s

Goede vraag Hans. Ik zit te denken om aqwise die groen en blauwe helix erbij te voegen. Iemand ervaring met dat spul😊

Albert-jan

Quote from: Hans on November 24, 2020, 13:53:14 PM
Ik heb nu 100L K1 in mijn BWB. Is het raadzaam om dit te vervangen voor Helix? Waarom wel of niet?


Hans

Hoe lang draait het al? Als het goed draait zou ik het niet adviseren. Zou dan eerder uitbreiden als dit nog kan uiteraard.

Denk niet dat het handig is want zijn ongeveer dezelfde carriers qua oppervlakte geloof ik.

Momenteel draait je bioloog toch op een laag pitje door de temperaturen dus veel zin heeft het nu ook niet.
10m3 vijver met 9 koi.

Leon77

Ik heb nu 130 liter helix in mijn bwb. Tjaard adviseerde mij om over te stappen naar de helix van Oase ivm met meer beschermd oppervlak en dus volgens hem meet voer wat hij kan verwerken. Volgens hem 100 liter oase helix zou 680 gram voer kunnen verwerken

Hans

Kreeg dit als antwoord op koivriemden.be

Ik denk niet dat er veel verschil is tussen k1 en helix per m2 k1 = 800 m2 oppervlakte en helix 720 m2 oppervlakte waarom dan veranderen ? Dat hoor ik graag.

Leon77

Er zijn wel verschillende afmetingen Helix. Misschien heeft het daarmee te maken. Kleiner materiaal past meer in een liter.

Dennis

de 17mm helix heeft een beschermd oppervlak van 589 en de 11mm helix 859.

Bas42

Quote from: Dennis on December 10, 2020, 22:36:39 PM
de 17mm helix heeft een beschermd oppervlak van 589 en de 11mm helix 859.
Weet jij zo wat de minimum maat is voor een Red-Label zodat het medium niet in de retour verdwijnt?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Leon77

Ik heb ook een Red Label combi trommel en bij mij gaat de oase helix er iig niet doorheen. Die is ongeveer 13mm.

Dennis

Quote from: Bas42 on December 11, 2020, 09:00:56 AM
Quote from: Dennis on December 10, 2020, 22:36:39 PM
de 17mm helix heeft een beschermd oppervlak van 589 en de 11mm helix 859.
Weet jij zo wat de minimum maat is voor een Red-Label zodat het medium niet in de retour verdwijnt?

Wat die maat is durf ik zo niet te zeggen,ik heb hier een gootdrain om de buizen gemaakt omdat ik hier ook 10 liter mutag heb toegevoegd,die verdwijnen sowieso door de gleufjes.
Ik weet ook niet welke helix  RedLabel erbij levert. Of de 11mm of de 13mm,ik heb hier nu 11 mm liggen,als ik die naast die van de Red Label houd lijken ze ongeveer even groot,maar het is mm werk.
Dus,dan gaat de 11mm niet door de sleuven,misschien  dat iemand anders de exacte maten weet?

Leon77

Heb nog even na gemeten, maar die van oase idd 13 mm.

Remco

Ik zit er ook over na te denken om het te veranderen. Vind de k1 overal weer. Irritant. Drukken ook de gaten dicht zodat er geen flow meer is. Waarschijnlijk ook teveel lucht in bwb. Nu twijfel ik of ik zwarte helix zou nemen of gewoon de witte.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer