News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Jpd voer

Started by Jan, November 17, 2020, 19:19:07 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Hallo , even een vraag , ik wil overstappen naar jpd voer maar wat kan ik van jpd voeren in winter , lente herfst en zomer en bij welke  temperaturen , alvast bedankt

Bram 3.0

Shogun, is JPD wintervoer.Kijk op de site van JPD en vindt het voer voor elk seizoen.
Ik ben vorige winter begonnen met JPD voer en heb alle seizoenen nu gehad.Ben er zeer tevreden over.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bas42

Ik voer ook al enkele jaren JPD en ben erg enthousiast. Merk dat ik minder voer nodig heb voor goede groeiresultaten, geen verkleuring van het water en vissen doen het er heel goed op. Nu ook Shogun. 1e kwartaal 2021 voerstop en dan weer met shogun opstarten.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

JPD Shogun is zeker geen wintervoer, het is voer voor het hele jaar rond en je kunt het ook in de winter voeren.
Ook juist voor het voorjaar richting zomer is dat top en maakt ook vooral het wit van de koi beter.
Shogun is te voeren boven de 6 graden ik voer echter tot 8 graden.
Ik voer vanaf 12 graden Shogun afgewisseld met Fujizakura, 2 weken het een dan 2 weken het ander.
Vanaf 18-19 graden wissel ik Fujizakura af met Shori.
Deze 3 genoemde voeren is de toplijn van JPD.

Dan heb je nog Fujiyama wat het staplevoer van JPD is, van 12 tot 18 graden ongeveer.
En Fujiyama wat ook nog eens goed is voor de kleur, vanaf 14 graden.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb

en wat voer je beneden de 12 graden dan?

Noodle

Dat staat er toch.... :D
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Quote from: Noodle on November 18, 2020, 17:56:26 PM
JPD Shogun is zeker geen wintervoer, het is voer voor het hele jaar rond en je kunt het ook in de winter voeren.
Ook juist voor het voorjaar richting zomer is dat top en maakt ook vooral het wit van de koi beter.
Shogun is te voeren boven de 6 graden ik voer echter tot 8 graden.
Ik voer vanaf 12 graden Shogun afgewisseld met Fujizakura, 2 weken het een dan 2 weken het ander.
Vanaf 18-19 graden wissel ik Fujizakura af met Shori.
Deze 3 genoemde voeren is de toplijn van JPD.

Dan heb je nog Fujiyama wat het staplevoer van JPD is, van 12 tot 18 graden ongeveer.
En Fujiyama wat ook nog eens goed is voor de kleur, vanaf 14 graden.
Hier een beetje een verglijkbaar verhaal. Ik gebruik in het voorjaar ook altijd een 10 kg zak Fujiyama om de kosten nog wat te drukken. Meng ik met shogun. Als de zak op is stap ik over op Fujizakura en vanaf ca. 18-19 graden meng ik de Fujizakura met Shori. De shori is echt super voer. Gebruik het sinds 2 jaar en zie mijn vissen groeien  :y: :D. Ik houd groeicurves bij van mijn koi en zie aantoonbaar betere resultaten. Vanaf mei t/m september voer ik handmatig nog wat gedroogde garnalen, meelwormen en zijderupsen om het voer nog wat diverser te maken.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

In principe moet je nooit mengen! Voer gewoon het een op en begin dan met het ander. Je haalt bijvoorbeeld de werking van Shori een heel stuk naar beneden als je dat mengt. Elk JPD voer is afgestemd op de behoefte en bevat alles wat de koi nodig heeft.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb

Quote from: Noodle on November 19, 2020, 08:16:57 AM
Dat staat er toch.... :D

Ja, Ik heb nogal moeite met begrijpend-lezen.  :D

Bas42

Quote from: Noodle on November 19, 2020, 21:18:43 PM
In principe moet je nooit mengen! Voer gewoon het een op en begin dan met het ander. Je haalt bijvoorbeeld de werking van Shori een heel stuk naar beneden als je dat mengt. Elk JPD voer is afgestemd op de behoefte en bevat alles wat de koi nodig heeft.
Interessant maar nog niet overtuigd. Als elk JPD-voer bevat wat de koi nodig heeft dan zie ik het probleem van mengen niet .... en andersom waarom moet je dan bv shori voeren als fujizukari ook volstaat .... Ik snap als ik fujizukari met shori meng op 50-50 basis de extra boost van shori ook maar de helft is maar voer het dan 2x langer .... Dus maw wat is het verschil als ik eerst een zak van fujizukari voer en dan een zak shori ipv het mengen en de gehele periode voer. Is dit door JPD onderzocht of is dit een veronderstelling? Ik heb geen negatieve effecten kunnen ontdekken van mengen, in tegendeel zelfs ....`Tevens heb ik enkele jaren geleden een roadshow van JPD bij mogen wonen waarbij sheets zijn getoond waarbij ook is aangegeven dat mengen mogelijk was (mono use versus multiple use). Maar het kan zijn dat er voortschrijdend inzicht is .....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Geen negatieve effecten wil niet zeggen dat je het optimale uit je voer haalt. Je kunt natuurlijk ook gewoon doen wat goed voelt.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Remco

Als je mengt weet je toch niet wat ze precies binnen krijgen?  Ga mee met de visie van noodle. Gewoon 1 soort tegelijk. Of je zou 2 voerautomaten moeten gaan hebben en ze dan om de beurt voer laten geven.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Remco

De jpd groeivoer kun je al vanaf 15 graden gebruiken?  Wil dit jaar eens proberen. Gebruikte tot nu toe alleen saki hikari balance R.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Fredb

waarom zou je groeivoer gebruiken bij 15 graden? Lijkt mij meer belasten dan goed doen voor de vis