News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Shintaro sanke

Started by Stefan V, October 02, 2020, 11:14:54 AM

Previous topic - Next topic

Stefan V

Al een tijdje ben ik op zoek naar een mooie sanke. Hoewel ik inmiddels weet dat mijn smaak sanke vaker buiten mijn budget vallen dan er binnen, kwam ik afgelopen week deze tosai tegen.
Onmiddelijk getriggerd door het patroon op deze vis ging ik een kijkje nemen op de website van de dealer. Op de laatste foto was het moeilijk om een aantal visuele aspecten te beoordelen, maar ik was wel erg getriggerd door de video's. Dik beni en een glanzende huid spatten wa mij betreft van deze vis af. Het sumi is flink aan het opkomen en wordt steeds intenser zwart  :y:

Gisteren ben ik gaan kijken naar de vis en heb ze dan ook direct gekocht. Ze zal nog tot volgend voorjaar verblijven bij de dealer, waarna ze in mijn nieuwe vijver (opstart maart/april volgend jaar) mag gaan rondzwemmen.
De vis heeft in de tijd dat ze bij de dealer zat een mooie ontwikkeling gemaakt in body. De vis is pas laat mei in Nederland aangekomen en zwemt nu buiten in een verwarmde vijver van 28 kuub.

Over de vis:
Kweker = Shintaro koifarm
Leeftijd = 14 maanden oud
Lengte = 41-42 cm
Geslacht = Female

Ik zal volgend voorjaar weer een update plaatsen van de vis, als ze de vijver in gezet gaat worden  8)

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/453118832" width="640" height="361" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen" allowfullscreen></iframe>
<p><a href="https://vimeo.com/453118832">Shintaro Sanke 2</a> from <a href="https://vimeo.com/user116148095">TheKoiPage YT</a> on <a href="https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Bas42

Via de app al enige info uitgewisseld Stefan. Wat mij betreft een goede aankoop met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. ben idd erg benieuwd naar de ontwikkeling van deze vis zeker gezien het feit dat het sumi nog aan het opkomen is. Heel veel plezier en succes met deze koi.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Zeer mooie vis. Toevallig ook zelf naar gekeken. Opvallend dat je zegt 'zeer goed beni' waar beoordeel je dat op?
Ik ben geen kenner hoor maar wil het graag leren. Waarom heet het beni en geen hi?

Stefan V

Vandaag een update gehad van de sanke, hoewel ik hem nog niet zo lang geleden gekocht heb, toch altijd leuk om een foto te krijgen.

Ik heb het idee dat ze flink aan de body aan het werken is. Nu zo'n 42 cm

Perry

Mooi hoor 👌🏻👌🏻

GinRin

Quote from: Madinees on October 02, 2020, 20:34:55 PM
Waarom heet het beni en geen hi?

Men heeft het vaak over Beni als men de kleur (donker)rood bedoeld. Hi wordt meer gebruikt als het over patronen gaat. "Het beni van die vis is erg constant" en "Het Hi patroon is mooi verdeeld over de vis". Aka wordt voor wat meer oranje-rood gebruikt. Erg consequent is men overigens niet in Japan, het is mij nog steeds onduidelijk dat gesproken wordt over een Aka Sanke en een Hi Showa,  terwijl het in beide gevallen om een patroonkleur gaat.

Joop

Stefan V

Quote from: GinRin on November 09, 2020, 18:57:22 PM
Quote from: Madinees on October 02, 2020, 20:34:55 PM
Waarom heet het beni en geen hi?

Men heeft het vaak over Beni als men de kleur (donker)rood bedoeld. Hi wordt meer gebruikt als het over patronen gaat. "Het beni van die vis is erg constant" en "Het Hi patroon is mooi verdeeld over de vis". Aka wordt voor wat meer oranje-rood gebruikt. Erg consequent is men overigens niet in Japan, het is mij nog steeds onduidelijk dat gesproken wordt over een Aka Sanke en een Hi Showa,  terwijl het in beide gevallen om een patroonkleur gaat.

Joop

Duidelijk uitgelegd Joop, je haalt de woorden uit mijn mond  :P 8)
Ik vind het soms ook erg verwarrend.

Albert-jan

Die is zeker goed aan de body aan het werken inderdaad. Erg fraaie Sanke hoor.
10m3 vijver met 9 koi.

Stefan V

Nog een foto van 2 maanden geleden. Ben heel benieuwd. Ze zit nu op 21 graden

Perry


Joris Wansing

Mooie Sanke Stefan, nu al een beste body!

Gerrit Wolf

Prachtige sanke nu naar de 80cm brengen
Ik vindt de body geweldig en het patroon ook
Mooie klassieke sanke waar je veel plezier aan kunt beleven 

Stefan V

Dankjewel heren  :y:
Ik hoop inderdaad dat het een mooie klassieke sanke blijft. (niet teveel sumi opkomt) En dat ze over de 70 cm mag gaan   :)

Bas42

Met 70 cm ben je redelijk bescheiden .... Mooie sanke. Krijgt een stevige body. Het shiroij op de kop is ook mooi helder en wit.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter