News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kikusui probleem?

Started by Madinees, September 20, 2020, 10:26:48 AM

Previous topic - Next topic

Madinees

Gisteren mijn Kikusui gebowld omdat deze (te) vaak op de bodem ligt en een wat dikke zijkant heeft en niet helemaal soepel zwemt.
Dit is een vis waar ik de vijver mee opgestart heb en die van Yoshiki (Polen) komt. Ik had er drie van deze farm en één Kohaku heb ik in laten slapen wegens een gezwel.

Nu hoor je regelmatig van deze kweker dat er zwemblaasproblemen en andere problemen zijn. De mijne lijkt er ook last van te hebben.
Daarnaast heb ik hem als nisai gekocht maar vond de vis er al wat ouder uitzien. Ze is dan ook bijna niet gegroeid ondanks dat deze als nisai al vrij groot was.
De rest van de vissen in de vijver is wel gegroeid.

Ik kijk het maar een poosje aan. Eten doet de vis nog wel gewoon goed.


Madinees

Ik heb twee vissen uit mijn vijver weggedaan en ook deze Kikusui aan de hobbyist meegegeven.
(Gratis en gevraagd hem/haar te laten onderzoeken voor bijplaatsen). Kreeg reactie dat de vis een tumor had.
Dat is wel echt bizar. Ik ben mijn vijver begonnen met 4 vissen uit Polen (en 3 daarvan zijn overleden door een tumor!).

Mijn Japanse koi hebben nergens last van en ik heb ook nog nooit de vijver hoeven behandelen.
Wil de discussie hier niet starten over Poolse koi maar ik ben blijkbaar niet de enige met problemen. Voor mij in ieder geval geen vissen daar meer vandaan.

Albert-jan

Bedankt voor het delen. Ik heb zelf geen koi daar vandaan dus heb er geen ervaring mee. Wel apart en opvallend dat ze allemaal hetzelfde gaan mankeren.
10m3 vijver met 9 koi.

Madinees

Quote from: Albert-jan on October 03, 2020, 15:39:16 PM
Bedankt voor het delen. Ik heb zelf geen koi daar vandaan dus heb er geen ervaring mee. Wel apart en opvallend dat ze allemaal hetzelfde gaan mankeren.

Bij mij in ieder geval wel (en gelukkig al men andere vissen niet). Maar hoorde het hier en daar meer van hobbyisten.
Natuurlijk zal niet iedereen dat probleem hebben.