News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kamiac start set

Started by Albert-jan, June 15, 2020, 19:26:14 PM

Previous topic - Next topic

Albert-jan

Wie van jullie heeft er ervaring met een start kit kamiac om de vijver een opstart boost te geven voor de zomer periode?

Heb wel een tijd geleden 1 aangeschaft maar eigenlijk nooit gebruikt.



10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Ik heb het gebruikt maar ben niet onder de indruk van de prestaties. Moet zeggen dat ik niet veel verschil heb gemerkt. Ben nu heel benieuwd naar het spul van Arts&Ants. Is gestart met een vergelijkingsperiode. Erg gaaf opgezet en leuk om te volgen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Ik heb het gebruikt maar nooit getest of het daadwerkelijk werkte. Het toevoegen van de inhoud van het stoofpotje geeft ondersteuning voor opstarten van je filter. Dit uit monde van iemand, die ik hoog het staan in de koiwereld en die het wel heeft uitgetest.

Ik heb nog staan maar als het op is schaf ik denk ik niks meer aan. Mede omdat ik het idee heb dat na 3 jaar mijn filter stabiel aan het worden is en deze toevoeging niet meer nodig heeft.

Madinees

Quote from: Bas42 on June 15, 2020, 20:09:39 PM
Ik heb het gebruikt maar ben niet onder de indruk van de prestaties. Moet zeggen dat ik niet veel verschil heb gemerkt. Ben nu heel benieuwd naar het spul van Arts&Ants. Is gestart met een vergelijkingsperiode. Erg gaaf opgezet en leuk om te volgen.

Ik ook, heb men flesje gisteren na 2,5 week (!?) binnengehad en er gisteren wat ingegooid. Hiervoor altijd wat nitriet.
Kijken of het gaat verbeteren. In zijn filmpje na een dag in de bak waaraan het toegevoegd was al geen schuim meer. In mijn vijver deze ochtend meer schuim dan normaal....
...wordt vervolgd.

Bram 3.0

Gebruik al een paar jaar een Kamiac potje.Zie via mijn Seneye dalende No3,resp. 0,040 naar 0,020 ppm.
Ik ondersteun mijn filter in het voorjaar,bij veranderen van voer frequentie(voorjaar/zomervoer) en hoog zomer.
Gr. Bram 3.0

25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Albert-jan

Heb het 24u laten pruttelen en daarnet toegevoegd.

Krijg ook iets last van draadalg de laatste paar weken en dit schijnt er ook tegen te helpen. Is kijken over een week of het iets heeft veranderd, waterwaardes zijn op zich al niet slecht.
10m3 vijver met 9 koi.