13 TANCHO.

Started by Noodle, February 27, 2019, 22:12:27 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Tancho betekent "rood" en "top", maar ook "bovenkant hoofd". Het duidt op de rode bol op het hoofd van een koi. ledere rode vlek op de bovenkant van het hoofd van een koi zou je dus Tancho kunnen noemen maar toch wordt deze Showklasse beperkt voor Go Sanke en Goshiki. Tancho Kohaku, Tancho Sanke, Tancho Showa en Tancho Goshiki, plus de GinRin versies hiervan. Totaal dus acht variëteiten in deze klasse. Tancho Goshiki wordt niet op elke show als lid van de Tancho klasse ingedeeld. De prefix Tancho kun je ook bij andere koi gebruiken. Een Tancho Kujaku bijvoorbeeld is een metallc witte vis met een matsubapatroon en een rode bol op het hoofd (denk aan een Shiro Matsuba, maar dan met een rode spot op het hoofd als extra'tje). Hoewel we dit daadwerkelijk Tancho noemen, valt deze niet onder de showklasse Tancho. Het is in dit geval een subvariëteit (hoofdvariëteit is Kujaku) van de showklasse Hikari Moyomono.


Heeft u een mooie foto van uw Tancho, dan zien wij die graag in een reactie.
Meer weten over Tancho? Lees de Koibijbel, herkennen en beoordelen door Joop van Tol, KoiToday.nl


Photo credits: Jane Maneerat
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bram 3.0

Ik heb via mijn koidealer, in najaar in Japan op foto,derde van links gekozen.Inmiddels zwemt zij bij Frank en Meggy.
Ik heb de koi bekeken en ben zeer tevreden.Het is voor het eerst dat ik een vis koop via een foto.Het is een kwestie van vertrouwen hebben in je Koidealer!
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bram 3.0

Ps. Tacho Sanke, kweker Masai.
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0