News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

SFF Kohaku - Tosai

Started by WouterC, May 23, 2020, 18:44:23 PM

Previous topic - Next topic

WouterC

Afgelopen week zag ik een visje op een filmpje vanuit Japan welke mijn aandacht trok, dus gereserveerd. Met name de kop vond ik erg goed. Vandaag kwamen ze binnen dus meteen even gaan kijken en gekocht. Benieuwd waarom jullie wel of niet voor deze zouden kiezen.

SFF
Ca. 25 cm

WouterC


Albert-jan

Zou niet mijn keus zijn geweest. Beni had wat verder naar voren tussen de ogen gemogen van mij. Ben zelf meer fan van de 3 of 4 staps kohaku.

Bouw van de koi lijkt wel goed zit indd een flink brede kop op.
10m3 vijver met 9 koi.

WouterC

Snap wat je bedoelt, patroon zal niet ieders smaak zijn. Behalve op de staart zal het patroon misschien voor sommigen te smal zijn. Voor mij persoonlijk zijn bouw en huidkwaliteit belangrijker dan het patroon, als er maar voldoende Beni aanwezig is ben ik al snel tevreden.

Stefan V

mooi bouw!
Het patroon is inderdaad smaak en het is wat smal, maar ik vind hem erg interessant om te zien.
Wel een flinke kop!  :y:

WouterC

Bedankt voor je reactie Stefan. Ben ook wel benieuwd hoe het patroon er over een jaar of 2/3 op ligt, als de vis breder is. Zolang het Beni goed is denk ik dat het patroon mij perso

WouterC

Daar ging iets mis  :P

Zolang het Beni goed is denk ik dat het patroon mij persoonlijk niet zal irriteren. We gaan het zien, ik zorg dat er updates komen van de ontwikkeling.

GinRin

Ik kan het filmpje niet afspelen, het lijkt er niet meer te staan.

Joop

WouterC

Oh dat klopt Joop, was ermee aan het klooien om de lage kwaliteit te verhelpen. Heb nog een ander filmpje waar de vis minder goed te beoordelen is, maar het beeld is tenminste iets scherper:


Perry

Beni lijkt wel heel goed
Kop is mooi lang
Patroon is ook niet zo mijn ding
Je zal het geslacht zeker niet weten ??

WouterC

Nee ze zijn ongesext, de zending zat zo tussen de 20 en 25 cm waarbij dit wel een van de grootste was met ca 25cm. Maar te klein om geslacht te bepalen helaas.

Bij ongesexte vissen ga ik maar uit van male, al bleek dat in het verleden niet altijd terecht.