Challenger Karashigoi Glenn

Started by bastiaansen.glenn, May 18, 2020, 10:25:55 AM

Previous topic - Next topic

bastiaansen.glenn

Ik doe samen met mijn vader Wilfried Bastiaansen mee aan deze challenge. Dit is de eerste keer dat wij een challenge doen maar we hebben er ontzettend veel zin in!

Ben benieuwd! Startpunt is 27CM.

Noodle

Weer zo'n super Marudo karashigoi, kan alleen maar goed gaan... SUCCES!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

bastiaansen.glenn

Op 13-08 gemeten op 38cm. Groei van 11cm. In het begin van de challenge helaas last gehad van witte stip waardoor er een moeizame start was..

bastiaansen.glenn

Deze week de karashi gemeten. Deze meet nu 49cm, groei van 11 cm. In oktober heb ik een 1m3 opgroeibak aangeschaft  en deze minimaal verwarmd om toch een beetje door te voeren.

Erg blij met de voortgang zeker omdat dit onze eerste challenge is.

nico1012

daar kan je trots op zijn Glenn. Wanneer gaat deze de vijver in.

bastiaansen.glenn

Ik hoop over een week of 2. We hebben vorige week een nieuw filter op de vijver gezet dus dat willen we eigenlijk eerst een beetje opstarten... maar ik ben benieuwd! :)

Madinees

Ziet er goed uit. Mooie ontwikkeling. Ben benieuwd wat de kleur doet als ze naar buiten gaat.

Bas42

Netjes  :y:. Mooie groei te pakken. ZO zie je maar dat ook in de kleinere opgroeibakken ook nette resultaten geboekt kunnen worden.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

bastiaansen.glenn

De finale update. Mijn karashi is geëindigd op 53 centimeter. Zelf erg tevreden en veel geleerd door de challenge. Tijdens de challenge veel aangepast aan de vijver.

Bij aanvang van de challenge filterde we nog met een zeef en een 3 kamer filter, sinds dit voorjaar filteren we met een Redlabel happy filter met een trikkle en een extra bewegend bed.

De challenge heeft ons zeker aangezet tot actievere hobbyisten  :D

Perry

Ook weer een nette vis  :y:

Zie bij deze ook wat karper pokken wellicht proberen de weerstand van de vis te verhogen

bastiaansen.glenn

De karperpokjes zijn inderdaad ontstaan nadat de 2 vissen naar de vijver zijn gegaan. We hebben dit jaar helaas meerdere keren moeten behandelen. O.a. costia en op dit moment een behandeling tegen Flavo (niet aanwezig bij deze vis maar wel een aantal andere helaas).... Ondanks al deze omstandigheden ben ik blij hoe de vis zich heeft ontwikkeld. Bedankt voor je tip Perry ik ga kijken hoe ik dit kan verbeteren!

Fredb


Perry

Quote from: bastiaansen.glenn on August 13, 2021, 12:14:24 PM
De karperpokjes zijn inderdaad ontstaan nadat de 2 vissen naar de vijver zijn gegaan. We hebben dit jaar helaas meerdere keren moeten behandelen. O.a. costia en op dit moment een behandeling tegen Flavo (niet aanwezig bij deze vis maar wel een aantal andere helaas).... Ondanks al deze omstandigheden ben ik blij hoe de vis zich heeft ontwikkeld. Bedankt voor je tip Perry ik ga kijken hoe ik dit kan verbeteren!


Zijn er veel die hebben liggen tobben dit jaar
Dus je bent niet de enige

Bas42

Flavo is wel heftig idd. Via afstrijkje of op het lab vastgesteld? Geen koi verloren?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

bastiaansen.glenn

Tot nu toe 1 verloren helaas. Ik heb hierna 5 andere koi gecontroleerd en alle 5 de kieuwen zagen er slecht uit.. Hierna direct contact opgenomen met iemand van de kva