Koibeoordeling, wat is hier de bedoeling?

Started by Noodle, February 27, 2019, 18:50:57 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Heb je een koi die je eens wilt laten zien hier op het forum dan kan dat prima in het topic, Stel je vijver en koi eens voor
Wil je echter van een koi weten hoe goed die technisch in elkaar steekt of juist wat de mankementen zijn dan moet je in dit topic zijn.

Liefst je eigen koi maar een andere mag meestal ook wel. Let er wel op dat deze koi niet te koop zit bij een dealer.
Het is niet de bedoeling dat we hier een aankoopadvies gaan geven, dat lijkt ons niet netjes richting de verkoper omdat we natuurlijk ook minpunten aanhalen.
Dus een kritisch maar opbouwend en vooral leuk en leerzame rubriek.

Verder komen hier topics aan bod over bijvoorbeeld bouw, huidkwaliteit, patroon, groeipotentie en overige verwachtingen met betrekking tot ontwikkeling.

Op de bijgevoegde foto is de Superior Champion van de All Japan Koishow 2019 te zien.
Deze koi is gekweekt door Sakai Fish Farm, wie durft die te beoordelen?

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Patroon en bouw om van te smullen
Als ik dan toch nog iets zou moeten zeiken zou ik over het oog beginnen
Daar zit wat kleur op

Budeltje

Helemaal mijn smaak qua patroon.

Qua bouw ligt het wellicht aan de foto, maar lijkt aan de linkerzijde op de foto wat boller te zijn dan rechts.
Verder zou ik er voor tekenen bij mijn koi. Wellicht liever iets slanker.
Het aangehaalde stipje op het oog door Perry is inderdaad een minpuntje.

De staartaanzet is lijkt gigantisch dik te zijn maar de staart zelf dan weer kort?