KKW Okawa karashi grow out 2020

Started by Joris Wansing, May 04, 2020, 22:28:31 PM

Previous topic - Next topic

Joris Wansing

Hierbij een foto en 2 filmpje van de karashi waarmee ik meedoe aan de grow out van KKW. Zie al wel dat de foto's en de filmpjes niet van zeer hoge kwaliteit zijn... Toch maar eens iets betere foto's leren maken met de mobiele telefoon. Al hielp het foto's maken in de garage in de avonduren met kunstlicht niet mee  :-\

Joris Wansing


Joris Wansing



update 03-06-2020

30 cm lang en flink wat body gekregen. Al had ik liever meer lengte gehad!

Perry

Op wat voor temperatuur zit de karachi nu

Joris Wansing

Quote from: Perry on June 03, 2020, 23:44:34 PM
Op wat voor temperatuur zit de karachi nu

De karashi zit nu op +/- 24 graden watertemperatuur. Gezien de marge in de voeler zal de temperatuur schommelen tussen 23,7 en 24,3.

Vanwaar je vraag?

Perry

Er zijn bepaalde temperaturen waar de Koi aan body werken en aan lengte
Maar 24 is top voor de groei  :y:

Noodle

Een centimeter of 6 in een maand, dat gaat goed!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Joris Wansing

Groei is naar mijn weten 23/24 graden, body bij 21/22 en voerstop bij 18. Klopt dit ook? Nu je het zegt is het idd ook gewoon ruim 5cm in de maand. Best prima eigenlijk. Misschien kan ik wat meer verversen. Voer nu 5x daags met de automaat en 1x met de hand.

Noodle

Lengte ook wel bij 21/22. Body meer van 18 tot 20. Voerstop, zie ik het belang niet van als je voldoende stuurt tussen de 20 en 24. Dus wanneer je de voerhoeveelheid goed instelt in verhouding tot de ontwikkeling van de koi is die stop niet nodig.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Joris Wansing

Quote from: Noodle on June 04, 2020, 22:37:30 PM
Lengte ook wel bij 21/22. Body meer van 18 tot 20. Voerstop, zie ik het belang niet van als je voldoende stuurt tussen de 20 en 24. Dus wanneer je de voerhoeveelheid goed instelt in verhouding tot de ontwikkeling van de koi is die stop niet nodig.

Hoe bedoel je dit sturen? Perioden van aantal dagen/weken 20 en 24 graden temperatuur?

Noodle

Ja en dan alles in combinatie met de kwaliteit van voer en de koi. Dus afhankelijk van een hele hoop zaken. Er is niet zomaar een recept uit te schrijven.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Joris Wansing

Quote from: Noodle on June 04, 2020, 22:49:55 PM
Ja en dan alles in combinatie met de kwaliteit van voer en de koi. Dus afhankelijk van een hele hoop zaken. Er is niet zomaar een recept uit te schrijven.

Duidelijk! :y:

Joris Wansing

44cm en een serieuze body. Foto doet de vis geen eer aan. Huid is mooi van kleur en schubben zitten mooi verdeeld.

Joris Wansing

Hierbij een video van de karashi en de chagoi van de grow out van KKW van 2020.