News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Showa karperpok?

Started by Albert-jan, April 27, 2020, 18:56:31 PM

Previous topic - Next topic

Albert-jan

Ga hiervoor een koidoc inschakelen maar wil dit ook hier even delen. Onze Showa heeft al een tijd last van blaas op de neus soort karperpok lijkt het en op de vinnen begint het nu ook.

Had verwacht dat het met warmte iets minder zou worden maar lijkt nu juist andersom. Eet en gedraagt zich verder prima.

Wat zou het kunnen zijn, de rest heeft nergens last van?

10m3 vijver met 9 koi.

Croesmaster

Lastig om zo van een foto te beoordelen maar het lijkt me meer vinrot. De rugvin, borstvin en andere vinnen hebben het ook. Karperpokken zijn het zeker niet.

Bas42

Ben wel nieuwsgierig naar de conclusie van de Koidokter. Houd ons hier op de hoogte.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Kleine update:

Voorlopig wel verbetering al gaat het erg langzaam. Had toen nog gemaild met koidoc maar die zei toch kijk het even aan als het warmer water wordt, dus hou het zelf scherp in de gaten. Erger wordt het sowiezo niet vinrot lijkt me ook niet dan wordt het rap erger lijkt me.

Koi eet en zwemt ook goed, vertoont ook geen ander gedrag.
10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Foto's zijn niet helemaal duidelijk maar zie ik op de 2e foto van onder dat de rugvin is weggevreten of ligt deze op de rug en heft ook deze dezelfde kenmerken als op de neus en borstvin?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter