News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Koi spuugt voer uit

Started by ief, April 19, 2020, 16:07:33 PM

Previous topic - Next topic

ief

ha. Vraagje:
Mijn koi spugen het korrelvoer uit. (Malamix,takazumi,probites aquamaster)
Geeft ik ze gammarus, meelwormen zijderupsen of brood eten ze t gelijk op, maar de korrels dus niet.
Zijn ze te verwend? Of is het voer van verleden seizoen niet lekker meer? Maak niet uit welk merk ik voer.
Ze duiken gretig op het voer af, proeven het en spugen het weer uit.

Noodle

Ze zijn te verwend!
Waarom 4 merken voer? 1 + 1 is zeker geen 2.
Je kunt beter 1 goed merk voeren waar ze dan snel aan wennen.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Vaker gehoord deze vraag 🤣

Bram 3.0

Geef maar een week geen voer en met deze watertemperatuur zeker geen zijderupsen.
Dan eten ze alles weer.
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Croesmaster

Quote from: Bram 3.0 on April 19, 2020, 21:32:32 PM
Geef maar een week geen voer en met deze watertemperatuur zeker geen zijderupsen.
Dan eten ze alles weer.
Gr Bram 3.0

Inderdaad Bram. Dan eten ze uit de hand. :)


ief


Croesmaster

Eten ze het korrelvoer inmiddels wel?

Als het nu een enkel koi betrof zou het kunnen dat hij last heeft van zijn keeltanden. Ik heb op het moment een showa die niet eet..

Maar alle koi dat is vreemd. Is het voer nog goed? Stinkt het?

ief

Quote from: Croesmaster on April 28, 2020, 22:16:18 PM
Eten ze het korrelvoer inmiddels wel?

Als het nu een enkel koi betrof zou het kunnen dat hij last heeft van zijn keeltanden. Ik heb op het moment een showa die niet eet..

Maar alle koi dat is vreemd. Is het voer nog goed? Stinkt het?

Ha. Nu 9 weken verder en nog steeds hetzelfde. Komen uit de hand eten maar toch weer uitspugen. Afstrijk niks te vinden door MIJ. Waterwaardes goed. Wat wel opvalt laatste tijd is dat ze soms met voer in hun bek achteruit zwemmen. Lijkt mij iets met de kieuwen dan? Kieuwen zien er denk ik goed uit. Zijn niet rode kool rood maar meer roze. Zonder stipjes of witte vlekken. 1 gehele kleur. Afstrijk kieuw nog niet gedaan, wel achter de kieuwen.

Perry

Dat is eigenlijk wel te lang zou je zeggen
Doen ze het allemaal of 1 of dezelfde

ief

Ha perry. Het is verschillend. 3 van de 5 spugen uit. De 1 wat vaker dan de ander. Normaal moet je je filter in de gaten houden of je niet te veel voert. Ik ook nu omdat ik denk maar 40 gram voer op 14kg vis. Moet eigenlijk 150gram voeren nu. Dus bacteriegroei stagneert ook nu. Ik ben gewend dat het binnen paar minuten op was en moest mezelf inhouden niet nog meer te geven. Nu haal ik er na een uur nog korrels uit. En dat van een handje voer van 5 gram